Hej!

Vi har flydt vores hallgulv med katastrofalt resultat.
Vi har anvendt Kiilto termoplan, som vi har haft tørt opbevaret i ca. 6 måneder.

Flydespartlen vil ikke flyde ud, den fordeler sig meget mærkeligt med områder med typisk kun sand, masser af glasfiber som flyder oppe på overfladen, og nu efter to døgn er det stadig plettet blødt på overfladen og skærer jeg med en kniv på et vilkårligt sted, kan jeg lave et hul i hele lagets tykkelse uden problemer.

Vedhæfter et billede.
Ujævnt gulv i en entre med mislykket flydespartel. Områder med blottet sand og glasfiber. Døren står åben i baggrunden.

Hvad er gået galt???
Vi har blandet ifølge instruktionerne og flydt flere gulve tidligere uden nogen som helst problemer.

Jeg har forstået, at der bliver problemer med udgået flydespartel, at det ikke kan hærde. På posen står der, at opbevaringstiden er 12 måneder ved tør opbevaring. Men hvordan ved jeg, hvor længe det har ligget på lageret hos Bauhaus? Står der nogen datomærkning på poserne? Jeg har ikke set nogen.

Mvh
/DrKassler

• Gulv med ujævn flydespartel blanding, synligt bløde områder og glasfiber. Malertæppe ses langs kanten. Fejl i hærdning ses tydeligt.
AXS
Kan der være kommet fugt i posen? Plejer at være meget ødelæggende.

Svært at tro det. Poserne har ligget tørt, desuden er de jo plastede.

AXS
Ikke for koldt da (Både opbevaring og ved støbning)? Eller noget underligt med vandet?

Hvordan har du blandet det?
Kan det have været forurenet på nogen måde eller har du haft det stående et stykke tid, inden du hældte det ud?

Hvis fibrene har trukket fugt, kan de opføre sig mærkeligt, men sandet burde jo stadig blandes ind og ikke blive i "bunker," som du beskriver det...

//Anders

Vi har blandet ifølge instruktionen. Hos Kiiltos support siger de, at vi har brugt for meget vand, men det ved jeg, at vi ikke har... Lige nu afventer vi for at se, om det hærder til sidst, eller hvad der sker. Der er betonplade på jord, og vi skal klinke gulvet, så får vi bare god vedhæftning med fixet, er jeg ikke så bekymret for styrken på spartelmassen.
Fremtiden må vise, hvad der sker.
Sidste alternativ er at bryde det hele op, men det føles ikke særligt sjovt.
/C

Der skal altid være produktionsdato på poserne, har du præcis den rette mængde koldt rent vand og blandet med maskine i den foreskrevne tid og ventet 5 min og kørt rundt med blanderen igen. Har du opbevaret poserne korrekt og at datoen ikke er overskredet, så skal det absolut ikke opføre sig sådan som du påviser.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.