Jeg har spurgt lidt om dette før, men nu vil jeg forsøge at få klarhed i dette.

For det første, den nemmeste måde for en privatperson at få epoxy gulv ser ud til at være at købe biltemas epoxymaling og male et par lag af dette.

Mit gulv i værkstedet er beton, men ret ujævnt/ru, så mit håb fra starten var at hælde epoxy ud og bruge det som flydespartel, men det ser ikke ud til at være (let) tilgængeligt i Sverige.

Så burde jeg starte med et tyndt lag flydespartel i værkstedet, for eksempel dette (?) og så male det med epoxymaling, eller hvad? Poster dette her, så måske nogen, der ved mere om dette, kan hoppe ind og sige, at det er nemmere på en anden måde, eller jeg tænker forkert eller lignende :)

L
Du siger værksted, hvad findes på gulvet, olieudslip, skidt osv., kan blive svært at få noget til at hæfte på betonen uden at gøre det helt rent med noget, syre eller andet. Hvad belaster du gulvet med, tungt, flydespartel skal have en vis tykkelse for ikke at krakelere og revne ved belastning.

Gulvet er relativt rent, det er et lager, der nu fungerer som værksted, tænkte starte med en primer på gulvet for at sikre, at flydespartelmassen hæfter ordentligt.

På gulvet vil der stå en sav, der vejer 5-600 kg, som vil stå på en rulleplade med cirka 6 styk transporthjul (gummi), så du har altså vægten fordelt på 6 punkter, = 100 kg per punkt. Så spørgsmålet er selvfølgelig, om flydespartel + epoxy risikerer at revne under disse forhold?

L
Gulvet skal være absolut rent, og støvfrit, epoxi hæfter godt med primer og krakelerer eller sprækker ikke. Der findes forskellige typer af epoxi, kig rundt og se, hvad de forskellige tåler, det er bedre at betale lidt mere for noget, der er godt, end at gøre det om. Det med flyde var lidt en tanke, da jeg har hørt om en vis tykkelse på det for ikke at sprække ved dellast, ikke af egen erfaring.

Det sprækker ikke på betongulve men derimod skal det være af industrikvalitet for at tåle slid.

• Synes
Liteavvarje
  • Laddar…
L
Ret det du siger, poxi som sælges i varehusene er jo mere til hjemmebrug og tåler måske ikke så store belastninger som industrivarianten klarer.

Stefan N Stefan N sagde:
Det spricker ikke på betonggulv men derimod skal det være af industrikvalitet for at tåle slid.
Mener du epoxyen eller flydespartlet nu? Hvilke mærker foreslår du? Og kan en privatperson få fat i dem mere eller mindre nemt? :)

Stefan N Stefan N sagde:
Pratar flyt, finns tex denna på Bauhaus. [link]

Samt [link]
Tack för länkarna, dom har en materialåtgång på 1,6 kg/m2/mm, och min verkstad är 23 kvm, så om jag vill ha fem mm tjocklek så är det 1,6 * 23 * 5 = 184 kg, det vill säga 10 påsar = 2 790 kr, plus primer så klart. Kan funka - tack!

Når det gælder epoxy, købte jeg fra Nils Malmgren og deres butik epoxibutiken.
Smidige og rare at have at gøre med.

13th Marine 13th Marine sagde:
När det gäller epoxi köpte jag från Nils Malmgren och deras butik epoxibutiken.
Smidiga och trevliga att ha och göra med.
Tack för tipset, men när jag kollar på deras hemsida så ser jag bara epoxifärg för golv, det vill säga färg man målar på golvet med roller till exempel. Anledningen till att jag vill använda flytspackel är för att jag inte tycks kunna få tag på epoxi menat att hällas ut över golvet och få en jämn yta, utan den måste målas på en redan jämn yta.

Och då är ju frågan hur epoxibutikens epoxifärg skiljer sig från Biiltemas?

Det var tænkt som et alternativ til biltemas, tror det blev billigere inkluderet fragten, samt fandtes i flere kulører.

13th Marine 13th Marine sagde:
Det var tänkt som et alternativ til biltemas, tror det blev billigere inkluderet fragten, samt fandtes i flere kulører.
Aha, ja tak for tipset!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.