Har haft firma her i min 40-talskåk som har bilat op og skiftet en gammel gulvbrønd i støbejern og støbt igen, slebet gammel maling af gulvet og derefter flydespartlet allerede efter to dage. Læser nu både at man ikke skal flydespartle på uisoleret plade og at man ikke skal flydespartle før efter 5 uger etc.
Fik kun oplyst af firmaet, der udførte arbejdet, at det skulle stå en måned, før man lægger klinker på.
Gjorde samme ting her sidste år. Blev perfekt resultat, bortset fra en ubehagelig lugt fra flydespartlet, som holdt i sig i næsten et halvt år. Men det siges, at man skal vælge spartel og primer, der er beregnet til formålet (oisolerad platta på mark).
Interessant, jeg står nu overfor at flydespartle på min plade, da jeg har revet gulvet op efter en fugtskade. Det ser sådan ud, og byggeplasten var punkteret nogle steder, og isoleringen lå med huller imellem blokkene....
Så flydespartel er nødvendigt, før jeg kan lægge ny plast. I dag saver jeg reglerne væk, som ligger på byggeplasten på gulvet. De skal placeres oven på isoleringen senere...
For resten, hvor længe skal man vente, før man lægger ny plast ovenpå? Jeg tænker, at det skal tørre en uge måske, pladen er jo stadig fugtig nedefra...
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.