Jeg skal flydespartle en del i laden. jeg har slebet af betonpladen, skal prime og på med 5mm+
https://www.bauhaus.se/avjamningsmassa-cm-940-industri-top-20kg
Årsagen til dette er, at "almindelig" flydespartel åbenbart ikke er egnet i kolde rum.
derefter male med epoxy maling
Jeg har flydespartlet nogle gulve tidligere men aldrig blevet helt tilfreds. Det har været i badeværelse, så man har jo ikke set eventuelle skavanker...
Denne gang er planen at sætte ud niveaupinde, som jeg fjerner efterhånden da jeg jo ikke vil have dem siddende fast i et rutemønster, når det er malet
hælde ud piggrulle for at slippe af med bobler (havde problemer med det sidst) og trække med den bredeste "gummiskraber" jeg kan finde
Men at dette skal blive plant ved "frihånd" uden at have nogen niveau at trække af mod, har jeg svært ved at forstå. Behøver jo ikke blive perfekt, bare det ser godt ud.
Det forrige gulv fordelte jeg med en fintandet bred spartel til formålet, men så tydelig efterfølgende små små tandede niveauforskelle... og det gulv var 2x1,5m, så dette er jo et niveau op i kompleksitet...
Er bange for, at det nu bliver bølger af skraberen, men hvad skal man gøre?
At hyre nogen er ikke en mulighed, jeg vil gøre det, vil bare maksimere forudsætningerne... så hvis der er nogle gode råd, tager jeg gerne imod dem.