Stuff sagde:
Heltæppet er ikke tæt, men eftersom jeg har platonmåtte og ventilerede sokler, så ventileres fugten ud primært via opkanten og soklerne. Eftersom platonløsningen sørger for, at hverken tæppe eller spånplade får direkte kontakt med evt. fugtig beton.
Hej,

Tog du nogle billeder, da du gjorde dette? Hvordan får man soklerne på plads, når man har opkant bagved, uanset isola eller ifølge trådskaberen? Skal selv begynde på dette om nogle uger.

Mattias_Jo1 sagde:
Hej, Tog du nogle billeder, da du gjorde dette? Hvordan får man soklerne på plads, når der er opvik bagved, uanset om det er Isola eller ifølge trådstarteren? Jeg skal selv begynde på dette om nogle uger.
Hej. Jo nogle billeder tog jeg nok. Jeg kan prøve at lede lidt senere, når jeg er hjemme ved computeren. Opviken skar jeg af et par millimeter over gulvniveauet, når gulvlægningen var færdig. Soklerne blev så limet på plads. De ventilerede sokler er udformet på en måde, så de er udfræst på bagsiden, og at de i underkanten ender en lille smule ud på gulvet og "hælder" mod væggen. Der er altså lidt plads bag dem, som tillader, at opviken stikker en anelse op over gulvniveauet.

Ok, hvad godt. Hvor købte du soklerne?

Har set ventilerede sokler på bauhaus. Om de var tilpasset til opbuk ved jeg ikke.

Var det problem at skære opviken i den rette højde uden at lave spor i væggen??

Er ikke langt fra at gøre det samme. Er kommet til væg slibningen nu.

Mattias_Jo1 sagde:
Var det problem at kappe opviken i korrekt højde uden at lave spor i væggen??

Jeg er ikke langt fra at gøre det samme. Er kommet til væg slibningen nu.
Jeg skar, så der blev spor i væggene, men disse blev senere skjult af fodpanelerne.

Ok, det gælder om at have en skarp hobbykniv.

Mattias_Jo1 sagde:
Ok, gäller att ha en vass mattkniv.
Præcis.
Tager man det roligt og holder opbukningen lidt væk fra væggen, så behøver man ikke at slide knivbladet ud hveranden meter. Opbukningen er ret bløde at skære i.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.