Hej, jeg vil gerne bygge et såkaldt svævende databord i mit lille rum med gipsvægge, men jeg ville gerne have hjælp til at vælge, hvilken type beslag man skal bruge?

Med venlig hilsen Patrik

tommib
Hvor mange vægge/sider kan du fastgøre til? Hvor stort er rummet? Hvad er det for regler i væggene, træ eller plade? Hvordan skal den bærende konstruktion se ud, vinkeljern eller liste/regel?

Generelt bærer mollyplugs godt, men er der træreger på nogenlunde fornuftige steder bagved, ville jeg nok satse på at skrue udenpåliggende regler fast på dem og lægge en plade på. Eller har jeg helt misforstået, hvad du vil gøre?

tommib sagde:
Hvor mange vægge/sider kan du fastgøre i? Hvor stort er rummet? Hvad er det for regler i væggene, træ eller plade? Hvordan skal den bærende konstruktion se ud, vinkeljern eller liste/regel?

Generelt bærer molly-plug godt, men er der træregler på nogenlunde fornuftige steder bagved, ville jeg nok sigte efter at skrue fast udvendige regler på dem og lægge en plade på. Eller har jeg helt misforstået, hvad du vil gøre?
Det bliver 3 vægge ca. 125 cm i bredde dybde rundt ca. 60 cm.
Det er træregler i væggene, den bærende del ved jeg ikke rigtigt.

Er det træregelvægge, så har du næsten sikkert 3 fastgørelsespunkter på bredden og derefter 2 i dybden, hvis pladen er lige så bred som rummet. Med de rigtige skruer får du god holdbarhed.

Har set beslag, hvor skruen, der sidder i væggen, skydes ind i en skinne, som først skrues fast på kanten af bordpladen, skal bare komme på, hvor jeg har fundet det henne... :screwy:

tommib
Hvis du har tre vægge at fæstne i og et så lille bord, kan du fæstne næsten hvordan som helst. Hvis du finder NetNuts konsoller, er det en flot løsning, ellers kan du bruge stålvinkelprofil (ligesom den her), som du borer huller i til skruerne ved hver regel og skærer til den rette længde. Du vil måske ikke kunne stå på bordet, men det gør man måske heller ikke.

Velkommen til forumet for resten!

tommib sagde:
Hvis du har tre vægge at fastgøre til og et så lille bord, kan du fastgøre næsten hvordan som helst. Hvis du finder NetNuts konsoller, er det en smart løsning, ellers kan du bruge stålprofilvinkel (type den her) som du borer huller i til skruerne ved hver regel og saver til den rigtige længde. Du kan måske ikke stå på bordet, men det gør man måske heller ikke.

Velkommen til forummet i øvrigt!
Okay vinkeljern lyder flot :)
Fandt ikke noget på Netnuts udover et eller andet dataprogram?
Nej, vægten bliver en stationær computer, 2 fladskærme cirka.

Tak tak så meget :)

Med venlig hilsen, Patrik

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.