behøver hjælp da jeg planlægger at have kvartslister i hjørnerne på et paneleret rum men indser nu når jeg har sat brystlisten at kvartlisten som er 9x9 stikker ud grimt dels der brystlisten mødes i hjørnet og dels der den slutter lige som ved vægfodret. Nogen der har tips gerne med billede på hvordan jeg kan afslutte pænt?

En blå væg og en hvid brystliste med vertikale paneler, hvor brættet slutter på en væg, der skaber en udfordring med at afslutte kvartslisten pænt.

Ser ingen afslutning eller hjørner

Hjørnet er laaaangt til venstre @vanpire
Afslutningerne har jeg ikke lavet endnu, derfor beder jeg om hjælp, inden jeg sætter dem op i fx venstre indre hjørne på billedet. Man ser dog godt en pyttelilla brystliste den skal slutte op mod. Håndvasken skal være i dette "hjørne", så man vil kunne se, hvad jeg har gjort.

Skal du have kvartstaf både i hjørnerne og mod foderet altså?

Altså lodret i hjørnerne for at skjule, at jeg stadig vakler lidt med saven. Først tænkte jeg ikke at have kvartlisten, men da jeg prøvede den, syntes jeg, at det blev pænt og fyldigt i indre hjørnerne og der, hvor panel og foring mødes. Derimod, da jeg først satte brystlisten på og så skulle fastgøre kvartstavene, indså jeg, at de stikker ud uden for brystlisten. Måske skal jeg tage et billede i morgen, når jeg er tilbage i huset.

richardtenggren
Snid kvartstaven, så den passer til profilen på brystlisten?

@richardtenggren Kun på toppen mener du da?

Måske gør om og gør det rigtigt er korrekt. Fjern og sæt klods (en hylde skal ligge på den). Fortryder at jeg ikke skruede listen på bare...

Hjørne af væg med blå og hvid maling, med en hvid liste, der ikke er skruet fast. Malingen er ikke helt jævn ved kanterne.

richardtenggren
Ja, hvis du snitter toppen af kvartstaven, så den passer mod profilen på brystlisten, så du ikke får noget synligt endetræ?

• Synes
MmeMim
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.