M
Hej! Har en hall i 40'er lejlighed som jeg tænkte at sætte fliser i et af hjørnerne (hvor man hænger tøj). Væggene er letbeton med kalkluftmørtel på. Har fjernet alle løse gamle lag væv og tapeter. Det inderste lag mindede om noget mælkepapsagtigt (men ikke direkte vådstærkt) og under det ser det ud som om væggen er malet med mat snedkerimaling. Det er det dog IKKE. Gør man en klud våd så farver det af. Lidt støvet når den er tør. Først tænkte jeg, at det var limfarve, men den virker lidt vel tyk og hård til det. Har man nogensinde grundet kalkpuds med kalkfarve/limfarve før tapetsering? Jeg ved, at de andre rum er lavet om sådan, at der er skrabet alle løse lag tapet ned, så grundet med alkydmaling (altså ikke vandbaseret). Jeg tænkte at bruge Beckers binder / tapetgrund (men tapeterne er skrabet ned, fordi de var løse). Ovenpå dette vil der blive rullespartel og microlit.

Hvordan får jeg fliserne op? Lime på microliten? Det handler ikke om nogle store mængder... Og ingen vådrumssikring...

Meget taknemmelig for svar!

M
Svarer selv hvis nogen har lignende overvejelser.. . :) Tog en saneringsfræser og fræsede den gamle maling væk, så på med primer og spartle med gips. Så på med primer og fliser. :)

Interessant, fliser i en entre har jeg aldrig set, vil du dele et billede eller to?

M
Jeg vender tilbage med billede. Lige nu hænger der lag med plast for at beskytte det fine flise, når jeg sviner med maling rundt (jeg ved, forkert rækkefølge + at jeg ikke rigtig har nået at blive færdig...) :) Tænkte jeg skulle få opsat en slags specialbygget hattehylde også.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.