Hej!
Vi har købt en lejlighed fra 1930, som vi er ved at renovere. På væggene sidder der i dag tapet, og indenunder er der enten:
  • Tegl, mørtel og så en eller anden form for pap
  • Væg under renovering med synlige mursten, gipsplader og gulv, delvist fjernet til renovering af en lejlighed fra 1930'erne. Revnet væg i ældre lejlighed, der afslører lag af mursten, mørtel og papp under tapet. Renovationsudfordringer i byggeri fra 1930.
  • Tværgående ribber med en eller anden form for mørtel og tagrør
  • Ruin af væg i lejlighed fra 1930 under renovering, med synlige trælister og gipsplader samt afskallet puds. Væg under renovering med synlige træstykker og ledninger bag pussen. Brydet i pussen afslører bygningens ældre konstruktion.

Målbilledet er glatte vægge, og det er selvfølgelig godt, hvis det går så let som muligt at skrue ting op. At bare bredspartle føles som en risiko for, at det ikke hæfter/knækker, eller?

Eller er det nemmest at sætte renoveringsgips op?

/Erik
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.