Hej!
Vi har købt en lejlighed fra 1930, som vi er ved at renovere. På væggene sidder der i dag tapet, og indenunder er der enten:
Tegl, mørtel og så en eller anden form for pap
Tværgående ribber med en eller anden form for mørtel og tagrør
Målbilledet er glatte vægge, og det er selvfølgelig godt, hvis det går så let som muligt at skrue ting op. At bare bredspartle føles som en risiko for, at det ikke hæfter/knækker, eller?