Har flisebelagt og lagt klinker og har også fuget. Gulvklinkerne gik godt at vaske rene fra fugemasse, men vægklinkerne var meget besværlige. Jeg fulgte alle instruktioner og har alligevel måttet stå og gnubbe for at fjerne al fugemasse.
Jeg begyndte at tænke over, hvordan gør professionelle? Vasker de dem helt rent med det samme, inden det er tørret, eller har de noget godt middel eller en maskine, der vasker det sidste væk?
Det går sikkert nemt på fliser med glat overflade, men hvordan er det med dem, der har "knoppet" overflade?
Jeg begyndte at tænke over, hvordan gør professionelle? Vasker de dem helt rent med det samme, inden det er tørret, eller har de noget godt middel eller en maskine, der vasker det sidste væk?
Det går sikkert nemt på fliser med glat overflade, men hvordan er det med dem, der har "knoppet" overflade?
Brug en skuresvamp (tror jeg det hedder), f.eks. art 1724 på
http://kgc.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H
kan købes i enhver byggemarked. Hvis man bruger denne rigtigt, går det ret glat at vaske fliserne rene (selvom det stadig er et beskidt arbejde).
http://kgc.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H
kan købes i enhver byggemarked. Hvis man bruger denne rigtigt, går det ret glat at vaske fliserne rene (selvom det stadig er et beskidt arbejde).
Vi fliselæggere har en svamp med håndtag på og en spand med 2 ruller på, som man trækker overskudsvandet af på. Først grovvasker du, og når du har opnået det rette resultat, finvasker du. Træk svampen vandret og trækk overskudsvandet af mellem hver omgang, så undgår du at lave en Thimell-polering bagefter og støve med klud. Et tip er at gøre fugen lidt løsere end hvad der står på pakken og ikke fuge for meget på en gang, når man ikke er vant til det, for så bliver det trægt til sidst.
Niq sagde:Har flisebelagt og lagt klinker og har også fuget. Gulvklinkerne gik godt at vaske rene fra fugemassen, men vægfliserne var meget besværlige. Jeg fulgte alle instruktioner og har alligevel måttet stå og gnide for at få al fugemasse væk.
Jeg begyndte at spekulere på, hvordan gør profferne? Vasker de dem helt rene med det samme, inden det er tørret, eller har de noget godt middel eller maskine, som vasker det sidste væk?
Det går sikkert let på fliser med glat overflade, men hvordan er det med dem, der har en "knubret" overflade?
Klik her for at svare