Hej

Vi har bygget om køkkenet og bl.a. fjernet overskabene, hvor vi havde fliser under før. Disse fliser var sat direkte på spånplade, og der har ikke været nogle problemer med dette. Nu når vi skal lave om i køkkenet, skal der flises på samme sted igen, bare helt op til loftet. Kan man flise direkte på spånplade som før renoveringen?

Mvh Nicke

nej ikke på spånplade, gips skal det være, alle døde materialer er ok.
går sikkert med spån hvis man fastgør flisen med en blød klæbemasse/og fuge men hvorfor komplicere det?

Mikael_L
Spånplade kan virke. Men vil man være sikker, lægger man gips ovenpå eller skifter til gips.

Velkommen til forummet.

Tak for jeres svar.

Jeg må tage mig en overvejelse, men det hælder til, at jeg opsætter 6 mm gips, for at være sikker.

Med venlig hilsen Nicke

Man skal jo ikke flise på organiske materialer, der er flere grunde til, at man ikke gør det også. Så er det en anden ting, at en stor del af nødløsningerne og småfusk, man har givet sig i kast med gennem årene, viser sig at holde/sidde fast i mange år, så det fungerer sikkert, det gamle sad jo, hvor det sad.
Men jeg ville ikke renovere et køkken til et nyt, der er så godt (og dyrt), som vi kan klare, for så at fuske med flisearbejdet, det er ikke et stort, svært arbejde at sætte lidt gips, før du fliser. Så ville jeg tænke :)

Jeg fortsætter med et andet spørgsmål i samme tråd.
Når man skal flise med sort mosaik med sort fugemasse, der møder hvidt kakel. Hvordan gør man, når man fuger og sort fugemasse møder en hvid fugemasse?

Mvh Nicke

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.