Jeg er i gang med at renovere et gammelt missionshus, og den tidligere kirkesal med højt til loftet består nu af to etager. Det gør, at synlige trækstænger, der tidligere sad i loftet, nu ligger ca. 60 cm over gulvet på overetagen.
Disse to trækstænger vil jeg nu fjerne og finde en anden løsning på.
Jeg vil bygge en af de to trækstænger ind i en espalier og væg og åbne op imellem samt delvist bygge en del af den anden trækstang ind i en væg og delvist fjerne trækstangen.
Er der nogen, der har erfaring med at erstatte trækstænger med noget andet, men stadig sikre, at taget ikke falder sammen eller noget lignende?
Disse to trækstænger vil jeg nu fjerne og finde en anden løsning på.
Jeg vil bygge en af de to trækstænger ind i en espalier og væg og åbne op imellem samt delvist bygge en del af den anden trækstang ind i en væg og delvist fjerne trækstangen.
Er der nogen, der har erfaring med at erstatte trækstænger med noget andet, men stadig sikre, at taget ikke falder sammen eller noget lignende?
Helt klart er, at du i så fald skal erstatte dem med noget andet. Hvis du bare fjerner dem, vil dit tag kollapse. Vi kan stryge ordet "kan" og sætte "vil" i stedet, på Volvos indlæg hvis du bare fjerner stagerne.
Hvad du skal/kan erstatte dem med går nok ikke at sige med den information vi har. Det er dog risiko for, at det kan blive ret kompliceret, bare så du er forberedt på det.
En dygtig bygningskonstruktør, der kigger på det hele på stedet, er nok ikke dumt.
Hvad du skal/kan erstatte dem med går nok ikke at sige med den information vi har. Det er dog risiko for, at det kan blive ret kompliceret, bare så du er forberedt på det.
En dygtig bygningskonstruktør, der kigger på det hele på stedet, er nok ikke dumt.
Klik her for at svare