Har fået stearin fra maschalk på flisestenen udendørs, betonsten. Har ladet det ligge over vinteren, og nu sidder det i stenen med en mørk misfarvning. Er der nogen, der ved, hvordan man kan få det væk? Har forsøgt at skrabe forgæves, men det har ikke hjulpet.
 
j.f.s
Fik stearin på kalkstenskaminen. Varmede med varmepistol og tog derefter køkkenpapir med god absorption og sugede det smeltede stearin og fedtet det efterlod op. Gentog nogle gange, og nu ses intet. Måske kan det fungere i dette tilfælde også?
 
  • Wow
  • Synes
Davidbagare og 1 anden
  • Laddar…
j.f.s j.f.s sagde:
Fik stearin på kalkstenskaminen. Varmede med varmluftspistol og tog derefter køkkenrulle med god absorption og sugede det smeltede stearin og fedtet, det efterlod, op. Gentog nogle gange og nu ses intet. Måske kan det fungere i dette tilfælde også?
Smart! Har ingen selv men skal teste med hårtørrer til at begynde med. Tak for tipset.
 
Senest tog jeg gasbrænderen og brændte det op :cool:
 
N NoOne2k sagde:
Senest tog jeg gasbrænderen og brændte det op :cool:
Hahah ok. Tak for forslaget. Har ikke engang en varmepistol, men godt for andre, der får samme problem og tilfældigvis har en brænder derhjemme
 
Testede lige hurtigt med hårtørrer og toiletpapir. Fungerede rigtig godt! Fik ikke fjernet alle fedtpletter, men har nok brug for en varmepistol og bedre papir. Tak for tipsene! Løser det i morgen.
 
  • Synes
j.f.s
  • Laddar…
j.f.s j.f.s sagde:
Fik stearin på kalkstenskaminen. Varmede med varmepistol og tog derefter køkkenpapir med god absorbering og sugede det smeltede stearin og fedtet det efterlod op. Gentog nogle gange, og nu ses det ikke. Måske kan det også fungere i dette tilfælde?
You, sir are a genius!

Nu sgu skal pletten væk!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.