Godaften!

Min kæreste og jeg er flyttet til et 1,5-plans hus bygget i '74. Vi skal nu flytte køkkenet til stuen og senere udvide med 40m2. Nu har vi brug for at fjerne en gammel brændeovn. Dette har jeg tidligere undgået, men nu er det uundgåeligt.

Nu til spørgsmålet.
Er der nogen, der har tips/tricks, der gjorde fjernelsen af skorstenen lettere?

Hvad jeg kan se, er der et jernrør, ca. 150mm, som går op gennem overetagen og op til skorstenen, som er 1m over tagryggen. Huset er ca. 5m højt. Altså er dette rør ca. 5-6m og vil sandsynligvis være meget tungt.

Har nogen erfaringer med dette, som kan være til hjælp?

Jeg har forsøgt at søge på Google, men fandt ikke meget nyttigt.

Tak på forhånd.

• En gammel brændeovn med et metalrør og isolering omkring, forbundet til en skorsten.
Save i stykker og slip ned efterhånden?
Fire snit er ikke så slemt.

Begynd oppefra. Måske lettere sagt end gjort, men du bliver nødt til at dele den alligevel for at få den ud, så prøv at gå efter den på første sal først, så bliver det jo mere håndterlige vægte.

V VLEX sagde:
Godaften!

Jeg og min sambo har flyttet til et 1,5-etagers hus bygget -74. Vi skal nu flytte køkkenet til stuen og senere udvide med 40m2.
Nu har vi brug for at fjerne en gammel brændeovn.
Dette har jeg tidligere sluppet af sted med, men nu er det uundgåeligt.

Nu til spørgsmålet.
Er der nogen, der har tips/tricks, der lettede fjernelsen af skorstenen?

Hvad jeg kan se, er der et jernrør, ca 150mm, der går op gennem overetagen og op til skorstenen, der er 1m over kip. Huset er ca 5m højt. Altså er dette rør ca 5-6m og vil sandsynligvis være meget tungt.

Har nogen erfaringer med dette, der kan være til hjælp?

Har forsøgt at søge på Google, men finder ikke meget brugbart.

Tak på forhånd.
Hej! Nu er det et stykke tid siden du lagde dette op, men hvordan gik det? Jeg har også forsøgt at google, men kommer heller ikke så langt med det. Vi har også købt en 1,5-etagers villa fra -64, og vi har en brændeovn i kælderen, der skal fjernes. Den skaber desuden to underlige skakte, der tager unødvendig plads både i stuen og det store soveværelse. Ved ikke, hvordan det ser ud derinde (vi er ikke flyttet ind endnu), men vi håber på at kunne fjerne dem samtidig.
Håber det gik godt for jer!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.