Hej Har flyttet ind i et hus, som engang har været to lejligheder. Har mange tegninger, men bliver ikke meget klogere. Den tidligere ejer har fjernet en væg i gangen, som var ind til den første "lejlighed" i stueetagen, og erstattet denne med to 45x195 bjælker.
Min partner synes den er grim, da den stikker 150 mm ned fra loftgipsen.
Jeg er dog ret sikker på, at væggen, som var før, ikke var bærende.
Hvad mener I?
Min partner synes den er grim, da den stikker 150 mm ned fra loftgipsen.
Jeg er dog ret sikker på, at væggen, som var før, ikke var bærende.
Hvad mener I?
K Kane sagde:
K Kane sagde:
Enig! Der skulle være flere billeder, som mangler!K Kane sagde:
Men det stemmer godt, at væggen til badeværelse/trapperum er fjernet og er i dag en stor hall. Det er udbygget 2005-2006 med en ny "hall", som står på stolper, og større badeværelse/hall på overetagen. Se nye billeder
Findes der byggetilladelse til udbygningen? I så fald kan grundlaget for det måske inkludere noget om dette? (Hvis det var en bærende væg, hvilket det ikke ser ud til at have været, ville der jo kræves en byggeanmeldelse. Alternativt at man tog det med i en byggetilladelsesansøgning.)
Og sælgeren overlod ikke nogen tegninger etc fra tilbygningen? Hvor går vand og afløb fra det øvre badeværelse ned? Det kan ikke være sådan, at man har forsøgt at forstærke på grund af noget med ombygningen/tilbygningen, snarere end at man troede, at den gamle væg var bærende?
Ingen tegninger eller lignende. Tænkt det samme, men udbygning handler om cirka 1-1.5 meter mere gulvplads.
Afløbet går ved en slids i gangen lige ved siden af bjælken.
Er i gang med at renovere badeværelset på overetagen på grund af vandskade og det ville have været rart at fjerne bjælken, hvis den nu ikke er nødvendig.
Afløbet går ved en slids i gangen lige ved siden af bjælken.
Er i gang med at renovere badeværelset på overetagen på grund af vandskade og det ville have været rart at fjerne bjælken, hvis den nu ikke er nødvendig.
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Har du revet gulvet på overetagen, så burde man hvis se, hvordan bjælkelaget ligger op på bjælken.
Har kun revet op i badeværelset. Tror at udbygningerne er kun at de har rejst skråtagene og gjort standardhøjde i rummene. For de gamle gulvåse ligger hele vejen ud til ydervæg.B bossespecial sagde:
Klik her for at svare