Har et lille opbevaringsrum på 7,5 m2, hvor jeg gerne vil sætte en hemseng ind. Underarmen på tagspæret er i vejen. Er det muligt at fjerne den, hvis jeg i stedet sætter en lodret limtræssøjle direkte under toppen på tagspæret? Fra den røde ring og ned til betongulvet. Der vil være en væg, så søjlen bliver i så fald bygget ind i væggen.

Loft med træsparre markeret med rød ring for mulig fjernelse, omgivet af opbevarede genstande og ved, i et lille rum.

S
Teknisk set bliver der trækkræfter i underrammen, som skal håndteres for at sikre, at væggen ikke "buler" udad lokalt. I praksis påvirkes det måske ikke så meget. De andre spær sidder muligvis tæt nok på hinanden til, at de kan "absorbere" den kraft.

• Synes
justusandersson og 1 anden
  • Laddar…
"Underrammen" er en hanebjælke, som man ikke bør fjerne uden videre. Eftersom det kun drejer sig om en spær, kan du jo flytte den lidt højere op.

J justusandersson sagde:
"Underramen" er en hanebjælke, som man ikke bør fjerne uden videre. Da det kun drejer sig om en tagstol, kan du jo flytte den lidt højere op.
Jo, det var tanken i så fald. Hæve den op samt have en søjle ned til gulvet fra midten af tagstolens top. Dog har jeg nu tænkt mig om lidt, så måske laver jeg lidt anderledes planløsning, så jeg slipper for at lave om på tagstolen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.