12,277 læst ·
10 svar
12k læst
10 svar
Fjern gelænderet til klassisk fyretræs trappe...?
Ja, jeg læste, at nogen havde fjernet gelænderet, som plejer at sidde på disse vanvittigt grimme fyrretrapper i vinkel, som mange huse fra 80-90'erne er blevet udstyret med, inklusive vores nykøbte rækkehus.
Har tænkt mig at male trappen hvid, inklusiv gelænderet, men hvis vi kan undgå gelænderet, bliver jeg overlykkelig. Har det nogen bærende funktion, eller er det mest som faldsikring for små børn (eller måske fordi nogen syntes, det var pænt)?
Jeg ved ikke, om jeg har lagt dette spørgsmål det rigtige sted; flyt det gerne ellers.

(og ja, der skal også lægges nyt gulv ind...)
//Hanna
Har tænkt mig at male trappen hvid, inklusiv gelænderet, men hvis vi kan undgå gelænderet, bliver jeg overlykkelig. Har det nogen bærende funktion, eller er det mest som faldsikring for små børn (eller måske fordi nogen syntes, det var pænt)?
Jeg ved ikke, om jeg har lagt dette spørgsmål det rigtige sted; flyt det gerne ellers.

(og ja, der skal også lægges nyt gulv ind...)
//Hanna
Hvor kan man læse om dette? Hvilken myndighed tager disse beslutninger?
Spaljen er nede og trappen malet, et kæmpe løft. Og folk må faktisk holde sig i det gelænder, der findes, så der kommer ikke nogen ny rækeløsning op, før det bliver aktuelt med børn i kravlende alder.
Spaljen er nede og trappen malet, et kæmpe løft. Og folk må faktisk holde sig i det gelænder, der findes, så der kommer ikke nogen ny rækeløsning op, før det bliver aktuelt med børn i kravlende alder.
Medlem
· Västernorrland
· 2 106 indlæg
Kan du ikke lægge et billede op af trappen, som den ser ud nu efter at du har fjernet spaljén?
Vi havde også en espalier, der gik helt ned til gulvet. Den røg ud med det samme. Blev straks meget luftigere
. Jeg har ikke sat noget andet op, men lader det være som det er. Har man kravlande børn, bør man nok sætte hegn op. Det bliver det næste projekt...
Der findes lidt om samme problematik i denne tråd. Generelt er det Boverket, der har besluttet/beslutter sådant, men jeg ved ikke, hvad konsekvensen bliver af ikke at følge deres råd. Nogle gange er det desuden kan eller bør, hvilket jo unægtelig er en vis forskel.hannaz sagde:
Okay. Kan jo forstå det i offentlige rum og hvis der er børn, men ellers føles det meget "storebroragtigt". Vi må simpelthen holde os så ædru, at vi ikke går og falder nedolni65 sagde:
Skal lægge et billede ind snart, har ikke adgang til computer hjemme lige nu pga. flytningen.
olni65 sagde:
Okay. Kan da forstå det i offentlige rum og hvis der er børn, men ellers føles det meget "storebroragtigt". Vi må simpelthen holde os så ædru, at vi ikke går og falder ned
Skal snart tilføje et billede, har ikke adgang til en computer derhjemme lige nu på grund af flytningen.
Klik her for at svare