Vi skal lægge nyt flydende gulv. I dag findes der et laminatgulv, som jeg tror (?) ligger direkte på pløjebrædderne, eventuelt kan der være et dårligere isoleret mellemlag. Sandsynligvis findes der en eller anden form for underlagsfoam. Under gulvet findes krybekælder med relativt høj fugtighed, som dog håndteres gennem undertryksventilation og styret affugtning. Det gulv vi har tænkt os at lægge, er et trægulv. Det jeg overvejer er, om det har nogen "byggeteknisk" betydning, om jeg fjerner det gamle gulv eller ikke? Er det eventuelt tilmed bedre (?) at lade det ligge? Er der nogen aspekt vedrørende fugt? Vedrørende "tæthed" mod krybekælderen? Det nye gulv bygger selvfølgelig en del, så det afhænger også af, om det kan løses med tærskler osv.

Formentlig ikke. Tænk på, at det kan knirke og knage, hvis I lægger det nye gulv direkte på det gamle.

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Sandsynligvis ikke. Tænk på at det kan knirke og knage, hvis I lægger det nye gulv direkte på det gamle.
det ser ud sådan her under...og hvis jeg ikke fjerner det gamle, bliver der store højdeforskelle mod fx sten foran kaminen..

En nærbillede af et gulv med en kant mellem træ og sort marmorflise, der har ujævnheder og skidt langs kanten. Hammer, underlag og værktøj ved overgang mellem træ- og klinkegulv.

Laminatgulvet isolerer sandsynligvis også lidt…

Hvad holder krybekælderen for temp? Jeg ville fjerne laminaten og bruge underlagsfoam, der passer til det nye gulv.

• Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
Ja krybekælder skal isoleres er i dag uopvarmet. Tænker at det "nye" gulvet ovenpå originalgulvet faktisk gør en forskel på isoleringen. Lidt fristende kan det dog være at slibe originalet…

Nja, regn ikke med at nyt gulv ændrer meget på temperaturen. Ved du om isoleringen i gulvbjælkelaget er dårlig eller af hvilken type?

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Nja, regn ikke med at nyt gulv hjælper meget på temperaturen. Ved du om isoleringen i gulvbjælkelaget er dårlig eller af hvilken type?
ja den er dårlig. Ser ud som stenuld. Kommer nok til at supplere med polystyren nedefra

Tjekkede og er 15C i krybekælder ca så trods alt ret varmt…

• Synes
Jonatan79
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.