Som overskriften siger skal jeg fjerne gammel puds, den er i så dårlig stand, at den "falder" af, når man rører ved den.
Hvad jeg overvejer, er hvordan man lettest udfører dette arbejde,
mine overvejelser går til at bruge et koben, evt. sætte en stålbørste på rondellen og køre.
Er der nogen, der har en anden tanke?
Hvad jeg overvejer, er hvordan man lettest udfører dette arbejde,
mine overvejelser går til at bruge et koben, evt. sætte en stålbørste på rondellen og køre.
Er der nogen, der har en anden tanke?
Eftersom denne tråd allerede var startet fortsætter jeg her 
Har præcis samme spørgsmål som trådskaberen, der ser det ud til at mejsel og borehammer/bilmaskine model mindre for at fjerne pudset er det mest anbefalede?
Mit tillæg til spørgsmålet er: Hvor meget af den gamle puds kan man lade sidde tilbage?
Overfladen som den er nu i mit tilfælde er, at man uden problemer kan bruge en skovl til at "høvle" ned pudset. Så porøst er det.
Behøver man at "høvle" ned det porøse puds helt til "kernevæggen", eller kan det lige så godt blive siddende?
Overfladen som den er nu er følsom for stød og beskadiges let.
Vi vil have malede vægge, når renoveringen er færdig, og skal altså pudse op nye fine overflader.
Givet er at fjerne al puds, der lyder hul ved bankning samt alt øvrigt løst siddende, men hvor nøje er det med ovenstående spørgsmål?
Har præcis samme spørgsmål som trådskaberen, der ser det ud til at mejsel og borehammer/bilmaskine model mindre for at fjerne pudset er det mest anbefalede?
Mit tillæg til spørgsmålet er: Hvor meget af den gamle puds kan man lade sidde tilbage?
Overfladen som den er nu i mit tilfælde er, at man uden problemer kan bruge en skovl til at "høvle" ned pudset. Så porøst er det.
Behøver man at "høvle" ned det porøse puds helt til "kernevæggen", eller kan det lige så godt blive siddende?
Overfladen som den er nu er følsom for stød og beskadiges let.
Vi vil have malede vægge, når renoveringen er færdig, og skal altså pudse op nye fine overflader.
Givet er at fjerne al puds, der lyder hul ved bankning samt alt øvrigt løst siddende, men hvor nøje er det med ovenstående spørgsmål?
Jeg brugte bilhamnare, en murhammer og en bred stålspartel. Har været nysgerrig på sådan en også www.byggtillbehor.se/index.php?page...ategory_id=30&option=com_virtuemart&Itemid=16
Men den har jeg ikke prøvet.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
Men den har jeg ikke prøvet.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
Klik her for at svare