Har ikke orket at tage fat i at fjerne alle friskluftsventiler efter konvertering til mekanisk ventilation, men nu har jeg et rum, hvor jeg virkelig skal gøre en gammel ventil i stand indvendigt, fordi jeg skal bygge foran det. Hvordan gør man dette korrekt?
Væggen ser ud som på billederne nedenfor. En spånplade med sort plast bagved. Skal jeg bare lade isoleringen ligge, fjerne lidt mere spånplade, tape ny plast fast og så dække det med gips/OSB? Udvendigt sidder ventilen stadig, men det tager jeg næste sommer. Mon det fungerer?
Denne del er bygget i -79 og har en dampspærre både i loft og vægge, hvad jeg kan se af gammel sort tykkere plastik. Jeg gjorde nu det, at jeg tape noget ny bygningsplastik på, burde fungere godt.
Fugeskum er vel næppe diffusionstæt for resten? Eller findes der sådan noget der er det?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.