Hjertevägg er et ord jeg skal lægge på minnet, det lyder hyggeligt. Normalt plejer man at kalde det for hjertevæg. Planløsningen rækker desværre ikke til, at man kan sige noget sikkert. Hvis overetagen er indrettet, kan du regne med, at en åbning skal erstattes med en bjælke af en slags, hvilket ikke behøver at blive nogen uoverstigelig omkostning. Hvis overetagen bare er et loft, kan det gå uden forstærkning, hvis tagkonstruktionen er fribærende. Man har brug for at se en sektionsudtegning for at kunne afgøre det.