forsøger igen.. det bliver 3. gang jeg forsøger at skrive dette emne.. Vista / explorer går ned når jeg forsøger at forhåndsvise billeder jeg vil lægge op.. Vil fatte mig kort denne gang...:rolleyes:

Jeg skal åbne mellemdækket i hallen i huset som er et 1½-plan -73 (LB) Jeg har fjernet en del af skunk og gulvspån på øvre plan og gipsen i loftet på nedre plan. Jeg vil gerne "fjerne" 2 regler, nr 2 & 4 på billederne, efter at have konsulteret tegningerne synes jeg at det "burde" være muligt at fx aflaste dem ved hjælp af bjælkesko og fastgøre dem i de grovere regler (nr 1 & 3) samt nr 5 på billederne???

Synes jeg har været dygtig i paint så jeg håber det er muligt at tyde de små billeder:D

Er der nogen dygtig person som ved hvad der gælder og gerne vil give en kommentar til idéerne?:o

Venligst

• Bjælker i loftet med numre markeret 1-5, hvor ejeren overvejer at fjerne nr. 2 og 4. Udsyn til hoveddør fra overetagen.
  • Billede af loftkonstruktion med fem nummererede bjælker, heraf to markeret med røde cirkler for mulig fjernelse. Elementer omfatter træbjælker og gipsvægge.
  • Bygningsplan for et 1½-plans hus fra '73, med fokus på bjælkelag. Numre 1-5 markeret, som angiver reglar hvor 2 og 4 ønskes fjernet.
  • Diagram over mellemgulvstruktur i et hus, med numrerede bjælker og forslag til brug af bjælkesko for aflastning, inklusiv en illustration af bjælkesko.
Jeg havde turdet fjerne dem efter hvad jeg kan se, havde også turdet kikke treeren, hvis det var nødvendigt...

TAk Mester! Lyder kanon! HVIS jeg tager 3'eren også, er det så bare at hænge den med fx balaksko i 1'eren og 5'eren som de andre?

Venligst

Jeg tror det bør jeg vel sige, sidde her og være skråsikker uden at have set det på stedet føles ikke rigtigt,
Jeg antager, at mellemloftet kom i færdige sektioner da huset blev bygget, så de bredere bjælker er simpelthen en sektionssamling.
Midterlinjen på tegningen antager jeg også er sektionssamlinger, og i så fald bærer bjælkerne jo ikke fra den anden langvæg, men kun fra midten af gulvet.

Jeg TROR at det bare er at køre på.

Har du en væg i midten af huset i stueetagen, så er jeg endnu mere overbevist om at det ikke skal være noget problem.
Har jeg helt fejl, så er der nok nogen der påpeger det inden weekenden er slut.

Tak for svarene mester, men jeg fejede lidt og tog kun de 2 som jeg først skrev. Ja huset har en hjertemur i midten på nederste etage, så jeg bør jo ikke have påvirket nogen bæring...?

Smider med et billede af byggeriet indtil videre.:p

Opdaterer med mere når det begynder at blive færdigt:)

• Træloft med synlige bjælker, en lampe og dørkarm. Byggeprojekt med åbent loft viser konstruktionens fremskridt.
Hej!

Havde en bekendt, som er tømrer her i dag, han troede efter at han havde kigget på tegningen og rykket lidt i støttebjælkerne, at jeg kunne fjerne alle bjælkerne, dvs 1 & 3 også ifølge det nye billede nedenfor... Er der nogen, der har lyst til en intelligent kommentar?:o Det er jo ikke mere end 170 cm total bredde på "høllet"

Venligst

• Plan over vægkonstruktion med 170 cm bredde, rød krydsning over støttebjælker 1 og 3, inkl. illustration af vinkellbeslag til byggestøtte.
  • Byggeprojekt med synlige støttebjælker i loftkonstruktion, nogle mærket med numre fra 1 til 5, og en dør ses bagved.
Senest redigeret:
Intelligent kommentar har jeg ingen på lager, men et spørgsmål har jeg,
Hvad skal du have reglarna til, hvis du ikke fjerner dem? ;)

Bære op resterende gulv med?:D Spøg til side, jeg forstår hvad du mener mester:) Har klippet alle reglar nu, ingen svaj eller noget på overetagen:)

Sender et par billeder senere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.