Hej,
Kan man nemt fikse så bagdelen af alle trappetrin fjernes for at lade lys komme igennem?
Jeg vil gerne kunne se igennem mellem trappens trin.
Vores er gammel, lukket, og alle nyere er mere luftige.
Er det noget man gør selv, eller bør man hyre et firma?
Ekstra point hvis I kan give mig priser.
Kan man nemt fikse så bagdelen af alle trappetrin fjernes for at lade lys komme igennem?
Jeg vil gerne kunne se igennem mellem trappens trin.
Vores er gammel, lukket, og alle nyere er mere luftige.
Er det noget man gør selv, eller bør man hyre et firma?
Ekstra point hvis I kan give mig priser.
Jeg har en kældertrappe, der var lukket med spånpladestykker, og derefter var der lagt vinylgulv på.
Så der var det jo forholdsvis let bare at rive gulvet af og slå dem løs med en hammer for at få det luftigt.
Gjort på en eftermiddag.
Men jeg antager, at din trappe er mere bygget som en lukket enhed?
Har du nogle billeder af den?
Så der var det jo forholdsvis let bare at rive gulvet af og slå dem løs med en hammer for at få det luftigt.
Gjort på en eftermiddag.
Men jeg antager, at din trappe er mere bygget som en lukket enhed?
Har du nogle billeder af den?
Det er svært at svare på, den kan være en del af den bærende konstruktion, hvis trinpladerne er tynde. Det kan også opstå knirken, hvor trinpladerne går ind i vangerne, hvis stødtrin tages væk.Skalman9 sagde:
Hvis du vil have hjælp til, hvordan det hænger sammen, eller om du kan fjerne stødtrinene, så er billeder nok en forudsætning.
Så er der det der med sikkerhed og 10 cm kravene... Åbne trapper har jo ofte et ekstra stykke under trinpladerne for at mindske hullet, hvilket også kan stabilisere trinpladerne, men alligevel give mere lysgennemtrængning.

Her er nogle billeder.
L-formet trappe er det altså.
Er bagdelen bærende?
Målte også at hvert trin er ca. 13,5 cm fra trinnet til undersiden af trinnet ovenfor.
Det er hvidmalet, men man kan se lidt sømhoveder osv.
Og hvad er det for et materiale på trinnet, er det eg?
(tænker så det kan blive pænt, eller om man skal lægge gulvtæppe på.)
Det er måske ikke nogen, der anser sig for at være ekspert eller nogen, der har gjort præcis dette. Du har fået nogle forslag til, hvordan du kan gå videre og undersøge mulighederne for at fjerne trappetrinene.
Du kan enten prøve og se, eller vente på at nogen, der anser sig som ekspert eller har gjort det før, kommer ind, ser dit spørgsmål, og beslutter sig for at svare.
Held og lykke!
Du kan enten prøve og se, eller vente på at nogen, der anser sig som ekspert eller har gjort det før, kommer ind, ser dit spørgsmål, og beslutter sig for at svare.
Held og lykke!
Så må jeg ringe til en trappefirma eller noget.
Jeg ville have brug for at vide, at det ikke er bærende, inden jeg river det ned. Pladerne på bagsiden er vel ca. 1 cm tykke.
Så må vi se, om nogen på forummet her kan dette og har gjort noget lignende, og orker at svare
Jeg ville have brug for at vide, at det ikke er bærende, inden jeg river det ned. Pladerne på bagsiden er vel ca. 1 cm tykke.
Så må vi se, om nogen på forummet her kan dette og har gjort noget lignende, og orker at svare
Klik her for at svare