I mit hus var der tidligere en meget lille køkkenhall, lille opbevaringsrum/skab under trappen med dør, så en dør ud til den større hall. Dog har vi fjernet bræddevæggen fra under trappen, så det er åbent, samt plukket dørkarmen fra skabet. Huset er fra 1936, så solidt sammensat.
Mit spørgsmål er, vil det være muligt, at gøre som jeg har forsøgt at vise på tegningen?
Lave 2 små døråbninger til to - indbygge en bjælke, hvis det er nødvendigt? Trappen sidder i begge ydervæggens plankevæg, samt i plankevæggen over døråbningen og i bjælken på 1. sal.
Er det noget, jeg kan gøre selv uden at sætte hele husets integritet på spil? Og hvis det er et firma, der gør det, hvor meget ville det koste?
Alternativt, vil en regel kunne sættes der, hvis de 2 planker ikke veksler så meget?
Der behøves mere information for at kunne svare på dette.
Konstruktionsplan så man kan afgøre om væggen er bærende.
Billeder indenfor gipsen fra den anden side af væggen letter også.
Bjælken skal jo have kraftige regler på hver side af åbningen, som kan håndtere de kræfter, der nu enten går ned på et punkt i midten eller langs med tre punkter.
Du kan selvfølgelig gøre det, men hvis det er en bærende væg, skal du have et godkendt design. Om væggen er bærende vil afgøre tværsnittet af den bjælke, du skal bruge til at understøtte trappen.
Der behøves mere information for at kunne svare på dette.
Konstruktionsplan, så man kan afgøre, om væggen er bærende.
Billeder indenfor gipsen fra den anden side af væggen hjælper også.
Bjælken skal jo have kraftige regler på hver side af åbningen, som kan klare at optage de kræfter, der nu enten går ned på et punkt i midten eller langs med tre punkter.
Plankerne måler 21 x 5 cm - det er masonit, som er sømmet på begge sider, spiller såklart mindre rolle.
Jeg har fundet tegningen af huset og markeret med rød, hvilken væg det er.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.