Hej, jeg har brug for nogle tips fra nogen, der kender til beton og altaner... Finishen på altanen var revnet, og jeg besluttede at hyre nogen til at bryde det gamle af og støbe nyt. Der er billeder i min tidligere tråd om dette emne. Firmaet kom, og det var tilsyneladende tag-/tjærepappen mellem underpladen og finishen, der havde løsnet sig./Hvordan pladen sidder fast ved jeg faktisk ikke, der er jo en pladekant mellem, som jeg ser det? Jernbjælkerne gennem murstensvæggen blev kontrolleret, slebet og malet. 1 lag med hammarlack/er det tilstrækkeligt?
De primerede og støbte ny finish direkte ovenpå bundpladen uden tætningslag. Der blev en del små revner samt et bagfald+ingen kant mod husets facade. Dette blev løst ved, at de støbte et lag mere, nu med kant og fald. Med denne beton skulle/ifølge firmaet ikke være behov for tætningslag og heller ikke eftervanding trods ca. 25° dagtemperatur. De forstod ikke, hvorfor revner opstod...
Så til mit spørgsmål. Hvad er acceptabelt?
Jeg troede, at tætningslag imellem var et must? Vil disse smårevner ikke kunne blive lige så dybe som dem i den gamle finish? Jeg troede, jeg ville få et glat og fint altangulv, men der er mange ujævnheder og en del revner, synes også, at man måske hellere skulle have sat puds ved bjælkerne end fugemasse?/1. billede primer 2. efter første støbning resten sidste støbning.
Præcis, trods at det er lavet af en virksomhed, der bygger huse! Kan det fjernes og gøres om uden at beskadige bundpladen nu når de har primet imellem?
Det ser ud som om pladen imellem er en overmalet kobberplade. Kan det virkelig være korrekt at prime på pladen og lægge indsatsen uden tætningslag ovenpå, nogen der ved? Jeg tænker, at deres nødløsning nu kan blive epoxy, men det føles jo ikke godt med lap på lap...?
Det ser ud som om pladen imellem er en overmalet kobberplade. Kan det virkelig være rigtigt at prime på pladen og lægge finsatsen uden tætningslag ovenpå, nogen der ved? Tænker at deres nødløsning nu kan blive epoxy, men det føles jo ikke godt med lap på lap...?
Lidt info for dem med lignende problem. Tilsyneladende er der ikke behov for tætningslag imellem. Revner i betonen gør tilsyneladende heller ikke noget, hvis man/som det firma jeg hyrede/lægger et overfladelag ovenpå med eksempelvis epoxy, men også klinker mm. Den grimme fuge ved bjælkerne ind mod facaden er tilsyneladende bedre end puds - men det kan jo gøres pænere at fugen selvfølgelig...
Så lang tid du kan) Du har allerede en garanti, hvis du har betalt hvidt på faktura. Men at klarlægge og få håndværkeren til at bekræfte gennem en simpel e-mailkonversation (som du gemmer), hvad der skal gøres, hvis den øverste flise slipper, er nemmere NU, når alt er fint, end SEN, når det ikke ser godt ud. =)
Så lang tid du kan) Du har allerede en garanti, hvis du har betalt hvidt på faktura. Men at klargøre og få håndværkeren til at bekræfte gennem en enkel emailkonversation (som du gemmer), hvad der skal gøres, hvis den øverste kakel slipper er enklere NU, når alt er fint, end SEN, når det ikke ser godt ud. =)
Venter stadig på, at de skal komme og lægge epoxy. Det bør jo ikke regne, men kan det lægges, selvom det er koldt udenfor? Byggefirmaet hævdede, at der ikke var brug for nogen tæt membran mellem finsatsen og det nederste altangulv ovenpå pladen, er der nogen, der ved, om dette passer? Måske bliver det alligevel okay nu, når jeg får et tætningslag af epoxy øverst (selvom jeg selvfølgelig gerne ville have haft et gulv uden revner i). Jeg benytter også lejligheden til at spørge, hvad jeg kan gøre med altanens underside for at gøre den pænere. Slib male/ i så fald med hvilken type maling?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.