2,055 læst ·
6 svar
2k læst
6 svar
Findes der sikkerhedskrav for hydraulisk løft udendørs
Har en idé om at bygge en højdejusterbar overflade på terrassen, som skal reguleres af et hydraulisk løftebord. Ovenpå skal der være en poolafdækning. Når man vil bade, skubber man poolafdækningen ind i en bås, som derefter sænkes ned under terrassen, og tilbage bliver kun terrassgulvet. Spørgsmålet er, om der kræves nogle sikkerhedsanordninger for at bygge dette, udover det som indgår i det hydrauliske løftebord. Jeg vil jo ikke have, at 1000 kg terrasse/poolafdækning skal risikere at klemme børnenes fingre.
Hvis man slukker et hydraulisk løftebord, stopper det så i den position, eller synker det ned til bunden?
Hvis man slukker et hydraulisk løftebord, stopper det så i den position, eller synker det ned til bunden?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 058 indlæg
Mit løftebord synker så langsomt, måske 5 cm / måned.
Løftebord har sandsynligvis slangebrudsventil, så det ikke pludselig skal kunne synke.
Protte
Løftebord har sandsynligvis slangebrudsventil, så det ikke pludselig skal kunne synke.
Protte
Medlem
· Västragötalandslän
· 151 indlæg
Hej!
Under løftebordet skal der sidde en klembeskyttelse, som stopper bordet, hvis noget kommer i klemme, når man sænker det ned. Så kan du have et lignende system i båsen også.
Under løftebordet skal der sidde en klembeskyttelse, som stopper bordet, hvis noget kommer i klemme, når man sænker det ned. Så kan du have et lignende system i båsen også.
Ja, der sidder klembeskyttelse på løftebordet, men jeg vil montere løftebordet 80 cm under trædækket, som vil have to etager, så jeg skal finde en løsning, der flytter sikkerhedsanordningen til trædækkets kant. Måske lave en slags gummiliste med indbygget kontakt som til garageporte.
Klik her for at svare