2,486 læst ·
9 svar
2k læst
9 svar
Findes der noget som Knauf "Trenn-Fix" i Sverige?
Hej,
jeg er fra Tyskland og vi bygger her i Sverige. Mit svensk er desværre ikke så godt endnu.
Vi er ved at lægge gipsplader i huset, og ved samlingen mellem loftet og væggene tænkte jeg på at bruge en "separeringstejp", som jeg kender fra Tyskland.
Men sådan en tejp kunne jeg ikke finde, jeg ved ikke hvad den kaldes på svensk. Eller bruger man bare ikke sådan en tejp her?
Knauf Trenn-Fix
Den tyske beskrivelse oversætter Google som:
"Knauf Trenn-Fix er en 65 mm bred specialpapirstrimmel til komponentseparation, hvilket effektivt undgår den typiske skyggeagtige revnedannelse ved komponentforbindelser. Knauf Trenn-Fix bruges som separeringsstrimmel til forbindelse af gipsflader til faste komponenter, mellem gipsflader for at opnå en smidig adskillelse"
Tak på forhånd og hilsner!
jeg er fra Tyskland og vi bygger her i Sverige. Mit svensk er desværre ikke så godt endnu.
Vi er ved at lægge gipsplader i huset, og ved samlingen mellem loftet og væggene tænkte jeg på at bruge en "separeringstejp", som jeg kender fra Tyskland.
Men sådan en tejp kunne jeg ikke finde, jeg ved ikke hvad den kaldes på svensk. Eller bruger man bare ikke sådan en tejp her?
Knauf Trenn-Fix
Den tyske beskrivelse oversætter Google som:
"Knauf Trenn-Fix er en 65 mm bred specialpapirstrimmel til komponentseparation, hvilket effektivt undgår den typiske skyggeagtige revnedannelse ved komponentforbindelser. Knauf Trenn-Fix bruges som separeringsstrimmel til forbindelse af gipsflader til faste komponenter, mellem gipsflader for at opnå en smidig adskillelse"
Tak på forhånd og hilsner!
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 indlæg
Der findes masser af gode byggematerialer i udlandet, men de får aldrig fodfæste her, fordi svenske tømrere er bedst og gør, som de altid har gjort. Vi gør det rigtigt og alle andre forkert, typ............
Men det er jo det samme i Tyskland, hvor håndværk er meget traditionelt. Jeg spurgte en tysk tømrer, der blev uddannet for 20 år siden, og han kendte heller ikke til den der tape. Og mange nye opfindelser hjælper kun byggemarkeder med at tjene flere penge....S Stefan1972 sagde:
Men den der "Trenn-Fix" er virkelig en god ting!
Selvbygger
· Stockholm
· 10 286 indlæg
De snedkere jeg hyrede satte metalvinkler bag gipsen i hjørnerne og afsluttede med fugemasse.
https://www.bauhaus.se/norgips-vink...Zl432mBH89ZyXJuwaT6xik4fPbbuZZ2xoCw7gQAvD_BwE
https://www.bauhaus.se/norgips-vink...Zl432mBH89ZyXJuwaT6xik4fPbbuZZ2xoCw7gQAvD_BwE
Jo mere jeg kigger på instruktionen, jo mindre forstår jeg tapens funktion: den møder ikke den gipsplade, der kommer ind i 90 grader (står 5mm), derefter spartles sprækken, og derefter skærer man rent/væk tapen. Hvad er funktionen af tapen?
Klik her for at svare