Hej,

jeg er fra Tyskland og vi bygger her i Sverige. Mit svensk er desværre ikke så godt endnu.

Vi er ved at lægge gipsplader i huset, og ved samlingen mellem loftet og væggene tænkte jeg på at bruge en "separeringstejp", som jeg kender fra Tyskland.
Men sådan en tejp kunne jeg ikke finde, jeg ved ikke hvad den kaldes på svensk. Eller bruger man bare ikke sådan en tejp her?

Knauf Trenn-Fix

Den tyske beskrivelse oversætter Google som:

"Knauf Trenn-Fix er en 65 mm bred specialpapirstrimmel til komponentseparation, hvilket effektivt undgår den typiske skyggeagtige revnedannelse ved komponentforbindelser. Knauf Trenn-Fix bruges som separeringsstrimmel til forbindelse af gipsflader til faste komponenter, mellem gipsflader for at opnå en smidig adskillelse"

Tak på forhånd og hilsner!

R reik sagde:
spartelremse/papirremse?

[link]

eller skal den være forlimet?
Nej, det er jo til spartling af samlinger, det er ikke det, jeg mener...

Trinnvis vejledning i tapning og spartling af indvendigt hjørne i gipsvæg ved hjælp af Trenn-Fix-profil og tape.
Ser ud til at blive brugt ved indre hjørnespartling og man skærer rent bagefter.. Hmm, plejer selv at bruge latexfog i sådan en arbejdsopgave.

• Synes
Flomi
  • Laddar…
Der findes masser af gode byggematerialer i udlandet, men de får aldrig fodfæste her, fordi svenske tømrere er bedst og gør, som de altid har gjort. Vi gør det rigtigt og alle andre forkert, typ............

• Trist
  • Synes
Fred vom Jupiter og 1 anden
  • Laddar…
A anis16 sagde:
[billede]
Ser ud til at bruges ved indre hjørnespartling og man derefter skærer rent..
Præcis!

S Stefan1972 sagde:
Der findes masser af gode byggematerialer i udlandet, men de får aldrig fodfæste her, fordi danske tømrere er de bedste og gør, som de altid har gjort. Vi gør det rigtigt, og alle andre gør det forkert typ...........
Men det er jo det samme i Tyskland, hvor håndværk er meget traditionelt. Jeg spurgte en tysk tømrer, der blev uddannet for 20 år siden, og han kendte heller ikke til den der tape. Og mange nye opfindelser hjælper kun byggemarkeder med at tjene flere penge....

Men den der "Trenn-Fix" er virkelig en god ting!

Jo mere jeg kigger på instruktionen, jo mindre forstår jeg tapens funktion: den møder ikke den gipsplade, der kommer ind i 90 grader (står 5mm), derefter spartles sprækken, og derefter skærer man rent/væk tapen. Hvad er funktionen af tapen?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.