Skal fastgøre våbenskabet i "stamme" af huset = regelskelet i væg eller gulv....
Prøvede med en regelsøger der, hvor jeg havde tænkt at have det, men får ingen konsekvente resultater...forskellige resultater i forskellige højder...
Rummet er desuden delt (uklart hvordan/når/i hvilket moment/hvilken væg der kom først, hvor man er udgået fra osv.) så svært at finde en måling for at finde afstanden mellem reglar på....
Så ved ikke rigtig hvordan jeg skal gøre for at finde reglen...
Alternativet er at sætte det i gulvet...men jeg har jo ingen anelse om, hvordan gulvet er nedenunder. Bør være betonplade under trægulvet, men hvor langt ned?
Fandt godt nok hullet, hvor de har taget prøver for at tjekke fugt osv...men det er i rummet ved siden af, hvor gulvet er lidt højere....(tidligere garage), se billede.
Hvordan skal jeg gøre for at finde den rigtige metode til at fastgøre skabet?
Nej du må ikke nødvendigvis fastgøre skabet i stamme. Du kan gøre det eller lægge vægt i/på, så det kommer op over 150 kg.
Et almindeligt alternativ er at støbe en betonplade og stille skabet på, og fastgøre skabet i den.
Jeg anbefaler dog at fastgøre i væggen uanset, da mange af de mindre skabe bliver lidt fortunge, når døren er åben. Men da er det ofte tilstrækkeligt med fastgørelse i en ”almindelig” væg, som træskrue i OSB eller gips-ekspander, da den kraft, der behøves for modhold, da slet ikke er særlig stor.
Med en hæderlig magnet plejer jeg at finde skruer, som gipspladerne er skruet med. De sidder jo oftest i reglarne.
Jeg antager nu, at jeg tolker billedet som at det er et hæderligt moderne hus og ikke fx plankestomme.
Nej du måste inte fæste skabet i stamme. Du kan gøre det eller lægge ind/på vægt så det kommer op over 150kg.
Et almindeligt alternativ er, at man støber en betonplade og stiller skabet på, og fæster skabet i den.
Anbefaler dog at fæste i væggen uanset, for mange af de mindre skabe bliver lidt fortunge når døren er åben. Men da duer ofte bare fæste i ”almindelig” væg, typ træskrue i osb eller gipsexpander, eftersom den kraft som behøves for modhold da ikke alls er særlig stor.
Hvis intet andet virker, ville jeg være fristet til at save et hul i væggen (gips?) og se, hvad der er bagved, både for skabets skyld og rent generelt. Og derefter enten bare reparere hullet eller sætte ind reglar, hvis det er nødvendigt.
Er det osb+ gips plejer jeg bare at banke med en hammer langsmed væggen og lytte efter, når lyden bliver "stum". Men er det en lidt finere væg, som man er bange for, så plejer det at gå udmærket at tage gulv-/loftsliste ned og kigge efter samlinger.
Sluk i rummet og tag en lommelygte og læg den mod væggen, så du får slæbelys, då plejer man at kunne se pladesamlinger og også visse skruer, der er skruet midt i pladen.
Jeg ringede til Politiet, og de sagde, at safen skal være fastgjort, så den ikke nemt kan flyttes, men der er ingen regel om hvordan—bare sørg for, at den er stabil og sikker.
I called Polisen and they said the safe needs to be attached so it can't be easily moved, but there's no rule on how—just make sure it’s stable and secure.
Nej igen så behøver det ikke. Afhænger helt af hvilket skab! Vejer skabet over 150 kg behøves det ikke. Vejer det mindre kan man fastgøre i væg, i gulv eller gøre skabet tungere ved at øge dets vægt.
I called Polisen and they said the safe needs to be attached so it can't be easily moved, but there's no rule on how—just make sure it’s stable and secure.
Årets trådlyft ?
Problemet er, præcis som med nøglen til skabet, at den ikke skal være tilgængelig for tyvene. Du kan gemme den hvor godt du vil, men finder de den, har den ikke været tilstrækkeligt gemt.
Præcis som skabet, har de flyttet skabet ligger licenserne dårligt til...men det ved man ikke før bagefter.
Vedrørende nøgle valgte jeg kodelås og med skabet blev det en kombination af at vægte det ned og bolte det fast...
Problemet er, præcis som med nøglen til skabet, er at den ikke skal være tilgængelig for tyvene. Du kan gemme den så godt du vil, men finder de den, har den ikke været tilstrækkeligt gemt.
Præcis som skabet, har de flyttet skabet ligger licenserne dårligt til...men det ved man ikke før bagefter.
Gällande nyckel valde jag kodlås och med skåpet blev det en kombo av att vikta ner det och bulta fast det...
/Jocce
Jeg har 154kg skab med kodelås. Perfekt med lidt større skab, hvis man har plads til det.
Jeg havde det samme problem, da jeg flyttede ind i et hus med lette vægge. Jeg endte med at bruge kemiske ankre i betongulvet i stedet. Hvis du stadig forsøger at finde den bedste løsning, kan du tjekke https://www.libertysafe.com/collections/home-safes — de har nogle gode oplysninger og muligheder, der måske kan spare dig lidt tid og gætteri.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.