Skal lægge LK EPS30, dvs. 30mm celleplast sporet til 16mm slange på eksisterende bjælkelag/gulv bestående af fer og not 30mm fyrretræsplanker.
Gulvet er slebet, men opfylder ikke bygg-AMAs krav til højdeforskelle.
Monteringsanvisningen foreslår, at celleplasten lægges løst mod gulvet, hvorpå to lag gulvgips limes med LK Kiilto Flytfix blandet med LK Kiilto Fixbinder, og derefter fliselim og klinker. Jeg vil også have, at celleplasten skal limes på lignende måde for at skjule eventuelle højdeforskelle og give celleplasten et homogent underlag.
Efter samtale med LK mener de, at samme flydlim burde kunne anvendes under celleplasten uden at have nogen specifik viden andet end generel for produktet. Men efter samtale med Kiilto mener de, der er risiko for, at trægulvet rejser sig p.g.a. fugten i limen, da primeren ikke er vandtæt. Ringede sent denne fredag eftermiddag, så jeg kunne ikke tage en længere diskussion med dem om dette. De foreslog, at jeg skulle bruge monteringslim. Problemet med det, som jeg ser det, er, at det ville blive urimeligt dyrt, gætter på 40+ tuber til mine 4m2.
Jeg tænker, at primer, et lag rullet tætningsmiddel, og derefter flydlim burde klare opgaven, men er bange for, at tørretiden for limen bliver urimeligt lang, da der er tætte overflader både under og over, selvom der vil være lidt sprækker ved vægge og mellem cellepladserne. Ville gerne have rullet tætningsmiddel også på øverste gips for at undgå risiko for eventuel mugvækst fra vand fra våde sko, der går igennem lim og primer.
Nogen, der har nogen synspunkter, forslag eller erfaringer på området?