Har beklædt indervæggene i snedkerboden (opvarmet) med OSB. Tænkte male, men tænkte først beklæde dem med fiberdug for at undgå gennemblødning i den hvide farve fra OSB'en.

Men OSB er vel vokset?
Får jeg problemer, når jeg skal lime fiberdugen?
Hvis det er ok med fiberdug, hvilken type lim skal jeg bruge?

Ja, jeg læste den tråd før, men da planlagde jeg at male direkte. Jeg vil have lærred på før jeg maler for at undgå gennemblødninger. Så spørgsmålet handler om lærredet og dets evne til at fæstne med passende lim.

Ja, sæt gips. Hvis ikke for noget andet, så for brandsikkerhedens skyld.

OSB er vokset eftersom den ikke er tænkt som overfladelag, desuden er overfladen meget grov så det ser jo forfærdeligt ud at sætte væv på den.
Så stopper en glasfiberdug ikke gennemblødning.

Nu har to svaret uden at svare på spørgsmålet…
Jeg ved allerede, at gips er bedre og "rigtigt".
Men jeg vil ikke have gips og vil ikke sætte op gips.

Mit spørgsmål er stadig KUN, om det er muligt at lime fiberduken på OSB-pladerne, dvs. om limet hæfter på den voksede overflade eller ej. Og i så fald, hvilket lim?

Nu fik jeg svar.
Tak

Test med et vævlim på et stykke først.

Ja jeg tænkte også sådan.
Jeg prøver et sted og ser om jeg kan holde resultatet ud.
Hvor stærkt er stoffet? Kan det klare OSBns bevægelser?

Samlingerne vil blive synlige med garanti. Hvis det ikke revner, vil der i det mindste være bevægelser der.

Ok, men dette er kun et snedkerværksted. Havde en fiberduk over (40 meter) og tænkte, at det vel alligevel bliver bedre end at male direkte på OSBn. Satte et bane op i går. Synes det ser helt ok ud til formålet, og efter maling sandsynligvis endnu bedre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.