Jeg har en gammel tæppebankestativ i 50mm jernrør, som afstandsmæssigt passer til at hænge en hængekøje i. Jeg vil gøre det lidt mere solidt end bare at binde reb, så jeg leder efter en passende klemme til at sætte om røret.

Almindelig slangeklemme virker et par uger, men går derefter i stykker. Dette fordi den ikke har nogen naturlig løkke, men klemmen går rundt om både røret og mere.

Fandt denne, men spørgsmålet er, om den er robust nok til at klare belastningen. Mistænker, at den gevindmøtrikssvejsning måske er for svag.

Alternativer?

Jeg havde svejset alternativt boret et hul og sat en løkke i. Tror det bliver svært at lave en holdbar løsning med en eller anden type klemme.
Så er det jo også praktisk bare at kunne afkroge hængekøjen, når man er færdig med at hvile.

• Synes
nimhed
  • Laddar…
Helt klart en løsning. Føles lidt mere besværligt at gennemføre + at det ikke kan justeres efterfølgende, men det er måske et lille problem. Må overveje det.

Tomture61
Nu ved vi ikke vægten på personen, der tænker at bruge hængekøjen? 50 mm stålrør, hvor høje?
Måske et rør mellem stativerne!

Allerede nu er det jo rør mellem, eller hvordan mener du? Så et op og nedvendt U af 50mm rør stukket ned i jorden

Kan man ikke klemme en form for stop med en slangeklemme i stedet? Bør være nok for at rebet ikke glider ned.

• Synes
nimhed
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine sagde:
Går det ikke at klemme fast nogen form for stop med en slangeklemme ellers? Burde være nok til at rebet ikke glider ned.
Jo, hvis en normalt funtat person havde sat hængekøjen op.

Mellem køjen og stolpen er en sådan her tænkt at sidde. :oops::D

nimhed nimhed sagde:
Jo, om en vanligt funtat person hade satt op hængekøjen.

Mellem køjen og stangen er en sådan her tænkt at sidde. :oops::D
Tænkte at man kan have et kort snor først, som en sådan derefter sidder i.
Men @Daniel 109 foreslår nok den bedste løsning.

D Daniel 109 sagde:
Sæt en udstødning klemme. Art 79-2351
[link]
Ja, smart. Så kan man måske bare skrue en øje direkte på?

Skal man vælge 48mm eller 54mm hvis stolpen er 50?

Hvorfor ikke den jeg foreslog på 51mm.
Vælg den nærmeste dimension over rørets dimension.

D Daniel 109 sagde:
Hvorfor ikke den, jeg foreslog på 51mm.
Vælg den nærmeste dimension over rørets dimension.
Hvordan kunne jeg overse den? :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.