Hej!
Jeg er nu i gang med mit sommerprojekt, som bliver at bygge et pillelager. Nu bestiller jeg hjem småsække på 16 kg, som jeg bærer, men har nu i stedet tænkt mig at bygge et bulklager, som leverandøren kan fylde direkte fra lastbilen. Jeg har tænkt mig at placere det i kælderen under garagen, hvor der er beton i gulv og loft samt pudsede murblokke i væggene. Jeg vil transportere pillerne mellem pillelageret og det mindre lager ved kedlen, da de står i forskellige ender af huset. Derfor behøves der ingen hældning i gulvet.
Jeg behøver kun at opføre en væg, som vil blive ca. 3 meter lang og 1,8 m høj. Efter at have læst lidt på internettet har jeg tænkt mig at bruge 95*195 regler med 40 cm cc samt 22 mm gulvspånplade til væggene.
Men det, jeg har brug for hjælp til, er dimensionering af fastgørelse, så det holder til belastningen fra pillerne. Pillerne vil nå lidt over 1 m op fra gulvet.
Jeg mistænker, at jeg behøver forskellige fastgørelser til gulv og væg og har kigget på en form for plug til væg. Overvejer også at bruge ekspansionsbolt til gulv og loft, men det er måske lidt overdrevet, eller? Kan det i så fald lige så godt gå med en slags plug?
Taknemmelig for svar!
Mvh Tobias