Har brug for at lave et større antal fastgørelser i murfugen. 40 x 50 mm regler.
Normalt gøres dette jo i murstenen, men i dette tilfælde må der ikke foretages nogen huller i murstenen. Bygningen er opført i 1970, og murstenen er indvendig. Tænkte på at se, om nogen har tips til den bedste fastgørelse til dette. Jeg tænkte mig spigpløkker, men vil ikke have mulighed for at teste, før det er alvor.
Jeg er enig i, at man ikke borer i de smukke mursten. Spigplugg lyder som et fornuftigt alternativ i mine ører. Det er lettere at ramme rigtigt end med traditionel plugg og skrue, da du borer gennem alle materialerne. Jeg tror, at du har brug for ret lange plugs (og lange og smalle hårdmetalbor), så du rammer selve mørtlen og ikke kun fugen.
Jo, det er et rammespændt lærred på 20 m2, der skal monteres. Bagved vil der sidde lydabsorberende materiale.
Det ser ud til at være godt sammensat. Det er jo klart nemmere med sømplugs, så jeg prøver det og har kemankre som backup.
Men vil man tage dem af, så er det jo ganske enkelt. Et par slag med en hammer, så løser det sig, derefter er det bare at trække ud, eller så overspænder man bolten, indtil gevindstången slipper...
Tag 8mm nylonplugg uden krave. Så kan du bore igennem regel direkte.
Sæt en 6*110mm skrue i enden på pluggen, slå i gennem regel og ind i fugen.
Når der er 2-3 cm tilbage til at bundfæste, skruer du det sidste.
Sidder fast som klippe og let at demontere.