Hej!

Jeg har et spørgsmål angående fastgørelse. Det er sådan, at min garageplade "stikker ud" nogle decimeter udenfor garageporten. Dette gør, at det slider unødigt meget på gulvmalingen/flagerne, da den del er udendørs året rundt. Derfor bad jeg en metalvirksomhed om at skære og bukke en tærskel af rustfrit stål. Jeg har nu modtaget denne, og den passer fint. Den er cirka 30 cm dyb og 5 cm i flappen, der er bukket nedad.

Mit spørgsmål er, hvordan jeg bedst muligt fastgør denne tærskel til mit garagegulv (støbt plade). Skruer vil jeg mene er nemmest og mest praktisk. Men hvordan får man en god forsænkning i 2 mm rustfrit stål? Og hvilken slags skrue skal man bruge? En form for rawlplug når den skal fast i pladen?

Tak på forhånd!

Med venlig hilsen

CH

Lim den med Tremco PL400. Vigtigt er det dog, at du sætter den i pres, og at luft kan slippe ud, når du presser den fast. Læg altså ikke limet i ringe, men zig-zag hele overfladen. Skulle det ikke holde (hvilket jeg tvivler på), er det jo bare at prøve en anden løsning.

Jeg tror også på limning, men fixér også med skruer i kanterne. Bor 5mm hul med kobolt bor og forsænk med 10mm kobolt bor. OBS!!! Bor saaaakkkkttttaaaa. Brug almindelig plastpløk.
/CC

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.