Hej, det gamle tærskeljern til garagen var rustet i stykker, og nu tænkte jeg at fastgøre en ny vinkeljern.

Har ikke lyst til at lave en helt ny støbning af kanten, så jeg har skåret af armeringen på den nye tærskel, så den bliver som et almindeligt vinkeljern.

Rustent garage-tærskeljern erstattes med vinkeljern på betonkant, diskuterer fastgørelsesmetoder såsom lim eller skruer. Kanten er kraftigt eroderet. Sønderrevet betongkant ved garage, klar til reparation med vinkeljern. En kost og asfalt ses også. Hvordan fæstnes vinkeljernet bedst til beton?

Jeg tænkte dog at støbe en reparation af selve betonkanten, så det bliver en god 90 graders vinkel. Kanten er næsten helt smuldret, som I kan se.

Men hvordan fastgør jeg nemmest vinkeljernet derefter mod betonkanten? Kører ind med bilen et par gange om året, så der er ingen daglige belastninger, det skal kunne tåle.
Bare lime det fast med konstruktionslim?
Eller bore huller og bruge typisk 3 eller 4 betonbolte eller ekspansionsbolt?

P
Det kommer aldrig til at holde langsigtet at ikke støbe fast den..

Rejäl sagde:
Det kommer aldrig til at holde på lang sigt ikke at støbe den fast..
Ålrajt, Så må jeg bide i det sure æble og lave det om så. Hvad sker der, hvis man skruer/bolter den fast så?

P
N naikon sagde:
Ålrajt, Så må jeg bide i det sure æble og gøre det om så. Hvad sker der, hvis man skruer/bolter fast den så?
At den ikke ligger stumt, og hver gang du belaster jernet, så bevæger det sig, og så forsvinder galven på jernet, og rustningen begynder.

Rejäl sagde:
At den ikke ligger stumt og hver gang du belaster jernet, så bevæger det sig, og så forsvinder galven på jernet, og rusten begynder...
Ah ok ja det stemmer sikkert. Men som sagt så vil den nok kun blive belastet med bil nogle få gange om året. I værste fald må jeg regne med at gøre det om om nogle år da.

• Synes
C/o 146 og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.