Hej! Hegnbyggeri på g! Tænk at have 90 cm høje 95*95mm stolper og fastgøre 3 stk. reglar mellem stolperne, der står med 2m mellemrum. Reglarne er 34*150. Hvordan vil I fastgøre dem? Vinkelbeslag? Skrue på undersiden eller måske begge dele?
Og, hvad tror I om dimensionerne, vil det se dumt ud? (skal ikke have spjæld)
Tak!
Og, hvad tror I om dimensionerne, vil det se dumt ud? (skal ikke have spjæld)
Tak!
Bedste svar
Personligt synes jeg, at disse hegn ser lidt billige ud, men det er jo en smagssag. Hvis det var mig, ville jeg have sat dem i forbandt. Og så de stikker ud en 10 cm +at man kan save kanterne af brættet, så der bliver lidt liv i træet. Ved nærmere eftertanke er min beskrivelse noget mere for landet. Har jo ingen anelse om din situation. Men jeg ville nok skrue reglarne ind og sandsynligvis ville jeg have brugt 45×145/170mm reglar.P Pokereve sagde:Hej! Hegnbyggeri på vej! Tænker have 90 cm høje 95*95mm stolper og fastgøre 3 stk reglar mellem stolperne som står med 2m mellemrum. Reglarne er 34*150. Hvordan ville I fastgøre dem? Vinkelbeslag? Skrues ind fra sidesiderne eller måske begge?
Desuden, hvad tænker I om dimensionerne, vil det se dumt ud? (skal ikke have spjalder)
Tak!
Senest redigeret:
Tak for svar, måske misforstår jeg, men jeg vil altså fæstne listerne mellem stolperne og ikke så de går foran.P Pappa1986 sagde:
Hvordan gjorde du, og hvilke dimensioner tog du? Har du et billede af resultatet?P Pokereve sagde:Hej! Hegnbyggeri på g! Tænk dig at have 90 cm høje 95*95mm stolper og fastgøre 3 stykker lægter mellem stolperne, som står med 2m mellemrum. Lægterne er 34*150. Hvordan ville I fastgøre dem? Vinkelbeslag? Skrues på skrå på kortsiderne eller måske begge dele?
Og, hvad tror I om dimensionerne, vil det se dumt ud? (skal ikke have spjæld)
Tak!
jeg overvejer 110 højt hegn og 3 eller fire stykker liggende 34x145 med plads mellem, og overvejer også fastgørelsen.
Klik her for at svare
