Hejsa alle sammen
Jeg har købt et 50 tommers tv-apparat, der vejer ca. 35 kg
Jeg har tænkt mig at hænge tv'et i et hjørne. Den ene væg består af beton og den anden væg er af gips.
Mit spørgsmål er, hvis jeg laver et hjemmelavet beslag og fastgør fire skruer i betonen og fire i gipsen, tror I så, det vil fungere?
Jeg vil lave to beslag. Formen på disse vil være som en trekant. I hver trekant vil der blive fastgjort fire skruer. To i betonen og to i gipsen.
Hvad tror I om det? Vil væggene kunne klare belastningen.
Tv'et har en bredde på 126 cm.
Tak for hjælpen på forhånd.
Jeg har købt et 50 tommers tv-apparat, der vejer ca. 35 kg
Jeg har tænkt mig at hænge tv'et i et hjørne. Den ene væg består af beton og den anden væg er af gips.
Mit spørgsmål er, hvis jeg laver et hjemmelavet beslag og fastgør fire skruer i betonen og fire i gipsen, tror I så, det vil fungere?
Jeg vil lave to beslag. Formen på disse vil være som en trekant. I hver trekant vil der blive fastgjort fire skruer. To i betonen og to i gipsen.
Hvad tror I om det? Vil væggene kunne klare belastningen.
Tv'et har en bredde på 126 cm.
Tak for hjælpen på forhånd.
Thomas59
Byggeveteran
· Stockholms län
· 3 319 indlæg
Thomas59
Byggeveteran
- Stockholms län
- 3,319 indlæg
4 Molly klarer uden problemer din TV's vægt, selv på enkelgips, med god margen. Beregn omkring 15-30 kg i vertikal bæreevne for hver Molly med sikkerhedsfaktor 3.
Nu vil der jo blive lidt løftestangseffekt, hvis du skal have TV'et i et hjørne med en arm ud til TV'et, så kan du vælge at bore og plugge i betonvæggen. Du kan sandsynligvis hænge hele den tykke slægt på et sådant beslag, hvis du har solide skruer og plugs.
Min 47" Samsung hænger i 4 Molly med et beslag, der bygger lidt for meget ud fra væggen, men ellers var der ikke plads til kablerne. Dum konstruktion med stikkene på bagsiden i stedet for i et nedadskråt stik en smule op på bagsiden. Den hænger stabilt. Min datter har hængt i den :wow: og det fungerede fint.
Nu vil der jo blive lidt løftestangseffekt, hvis du skal have TV'et i et hjørne med en arm ud til TV'et, så kan du vælge at bore og plugge i betonvæggen. Du kan sandsynligvis hænge hele den tykke slægt på et sådant beslag, hvis du har solide skruer og plugs.
Min 47" Samsung hænger i 4 Molly med et beslag, der bygger lidt for meget ud fra væggen, men ellers var der ikke plads til kablerne. Dum konstruktion med stikkene på bagsiden i stedet for i et nedadskråt stik en smule op på bagsiden. Den hænger stabilt. Min datter har hængt i den :wow: og det fungerede fint.
Man kan montere en større plade i betonen eller i gipsen eller både og. Så i den montere en ELEFANT.
Selv bruger jeg
http://www.netonnet.se/art/tv-och-b...erbart/MediaMount-VGGFSTEWS330-50(115487,4313)
/// netonnet Media Mount vægophæng universal 30-50 tommer enkelleddet arm
Ifald linket ikke fungerer.
Som du kan vinkla plus minus 90 grader! Hvorfor gøre det sværere?
Selv bruger jeg
http://www.netonnet.se/art/tv-och-b...erbart/MediaMount-VGGFSTEWS330-50(115487,4313)
/// netonnet Media Mount vægophæng universal 30-50 tommer enkelleddet arm
Ifald linket ikke fungerer.
Som du kan vinkla plus minus 90 grader! Hvorfor gøre det sværere?
Thomas59! Af nysgerrighed, hvilket vægbeslag har du? Jeg har lidt det samme problem som dig med alle tilslutninger i tv'et bagpå i midten. Det har vist sig ikke at være helt let at finde et vægbeslag, der fungerer!!! Jeg har fundet dette her, som jeg håber og tror vil fungere.. Netonnet Universal Wall mount Tilt. Egentlig har jeg ikke brug for tilt funktionen, men det bygger tilsyneladende 10 cm ud fra væggen, og så burde jeg klare mig.. Jeg har set, at der med nogle vægbeslag følger afstandsstykker med, men man har jo ingen anelse om hvilke..
Klik her for at svare