Har læst her på forummet og norgips hjemmeside om at fastgøre 6mm renoveringsgips på en murstensmur ved hjælp af gipsmørtel. Virker vældig praktisk synes jeg. I byggemarkedet jeg besøgte i dag, frarådede de dette, da den fugtige gipsmørtel gør gipsskiven våd, så den bliver porøs (de mente, jeg skulle bruge PL400). Er der nogen, der har nogle erfaringer eller kommentarer til dette?

kalubah sagde:
Har læst her på forummet og Norgips hjemmeside om at fastgøre 6mm renoveringsgips på en murstensmur ved hjælp af gipsmørtel. Det virker himla praktisk synes jeg. I byggemarkedet, jeg besøgte i dag, frarådede de dette, da den fugtige gipsmørtel gør gipsskiven porøs (de mente, jeg skulle bruge PL400). Er der nogen, der har nogle erfaringer eller kommentarer til dette?
Gå til et andet byggemarked. :)

Den gipsmørtel som Norgips har er specielt designet til formålet og det fungerer kanon.

Fungerer helt udmærket at lime gips med gipsmørtel, uanset producent. Har også limet gipsplader med gipspuds, og det fungerer også. Hvilken vrøvl at gipsmørtlen skulle gøre gipspladen våd.

En almindelig sæk gipsmørtel koster omkring 200:-. Held og lykke.

I et andet byggemarked, hvor kompetencen virkede højere, sagde de, at det var helt ok, men noget følsomt hvis huset bevæger sig. De anbefalede kakelfix i stedet, hvilket jeg nu har brugt. Der var ingen som helst problemer med at få gipsen op, og indtil videre sidder pladerne (som bjerget).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.