Hej,
tænkte sætte en gardinskinne op i loftet, men usikker på om det er muligt og hvordan jeg skal gå til værks.
Størstedelen af loftet er i beton, men når jeg banker i loftet nærmest facaden lyder det som et lettere materiale.
Omtrent midt imellem gips og træ i lyd.
Fandt en detalje fra byggetilladelsen (fra 1945) hvor det ser ud til at der er en 50 mm træuldsplade på undersiden af betonen i det sted. (se vedhæftet detalje)
Nogen der har erfaring med dette?
Kan jeg fastgøre gardinskinnen i træuldspladen eller er der risiko for at den er for porøs?
Hvis det går, hvilken bor og plug er anbefalet at anvende?
Tak på forhånd!
tænkte sætte en gardinskinne op i loftet, men usikker på om det er muligt og hvordan jeg skal gå til værks.
Størstedelen af loftet er i beton, men når jeg banker i loftet nærmest facaden lyder det som et lettere materiale.
Omtrent midt imellem gips og træ i lyd.
Fandt en detalje fra byggetilladelsen (fra 1945) hvor det ser ud til at der er en 50 mm træuldsplade på undersiden af betonen i det sted. (se vedhæftet detalje)
Nogen der har erfaring med dette?
Kan jeg fastgøre gardinskinnen i træuldspladen eller er der risiko for at den er for porøs?
Hvis det går, hvilken bor og plug er anbefalet at anvende?
Tak på forhånd!
Tak for svaret!Centano sagde:
Jeg hørte rundt med naboer og ejendomsinspektøren og fik svaret, at det ikke skulle være noget problem at fastgøre i Träullsplattan.
I teorien lyder det mærkeligt, men må stole på erfaringerne fra området.
Det må være en plade med relativt høj densitet og ikke så porøs.
Må se om det falder ned
Klik her for at svare