Vi skal fastgøre en loftskinne fra Elfa i loftet med tre fastgørelsespunkter. Gjorde fejlen at bore og skrue skinnen fast i loftet for derefter at opdage, at skruerne bare snurrede rundt.
Da jeg mærkede i hullerne, bemærkede jeg, at der var ca. 4,5 cm op til isolering i to af tre huller. I det tredje stødte jeg på noget hårdt, som jeg håber er en bjælke.
Loftskinnen skal holde to døre, der vejer ca. 15 kg stykket, på plads sammen med en gulvskinne. Dørene hænger ikke i skinnen, men den holder dem på plads.
Hvordan skal jeg fastgøre loftskinnen, hvor der kun er gips?
Jeg har tænkt mig at bruge disse skruer:
Her er skinnen og hullerne. Hullerne er 5 mm
Tak for tipset! Det ser ud til at være det, jeg skal bruge.
Gik op på loftet og kiggede, og når jeg løfter på isoleringen der, ligger der en eller anden form for plade nedenunder. Er det en mulighed at forsøge at køre en tilstrækkelig lang skrue ind i det materiale? Eller er det bedst at bruge mollyskrue direkte?