Hej

Jeg skal montere en barnegrind i trappen. Jeg har brug for at forlænge væggen ved siden af trappen med en 7 cm dyb regel:

En trappe ved siden af en hvid væg med en grøn pil, der peger mod væggen. En træbjælke ligger på gulvet til højre for trappen.

En træring er monteret lodret ved siden af en hvid væg ved en trappe. Formålet er at forberede installation af en barngrind.

Hvordan fastgør jeg bedst reglen til væggen? Er det en lang skrue gennem hele reglen og ind i væggen, der gælder?

jajamen

S
Tut og kør! Jeg har lige lavet et identisk job, jeg satte metalplader bag ved reglen, for jeg var for doven til at save ud for gulvlisten :D

Hvor lang skrue skal jeg bruge, hvis reglen er 7 cm?

Du kan jo også overveje at forsænke skruerne til måske halvdelen af reglens tykkelse, så behøver du ikke bruge så frygteligt lange skruer.

mlkjhr sagde:
Du kan jo også overveje at forsænke skruerne til måske halvdelen af regels tykkelse, så behøver du ikke bruge så frygteligt lange skruer.
Jeg har ingen forsænker, men det fungerer måske at forbore med en tyk bore igennem halvdelen af reglen?

Sådan er det. Bor først med 22 mm til regelens halve dybde og resten med 9 mm. Derefter kan du skrue reglen fast med franske skruer og skiver.

Hvis du ikke forsænker skruen, så sørg for at have skruer med forsænket hoved. Angående længden bør den vel gå ind mindst 3-4 cm i væggen, hvis der er træreglar i den. Så 110-120 mm skrue virker.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.