Har tænkt at bygge en pergola, hvor den ene side skal fastgøres til garagevæggen.
Jeg skal altså sætte en regel/bæreliste på væggen, hvor der derefter skal sættes bjælkesko i for de udadgående regler.

Er der nogen her, der har en idé om, hvordan man gør dette?

Hvis man sætter den på det øverste panel, begynder det at blive lidt for højt for at få det ønskede niveau på pergolaen.
Det ville fungere bedre med højden, hvis man kunne få bærelisen ved pladen ved vinduet eller måske fjerne lidt på den øvre del af vinduet?

Det spiller måske ikke nogen rolle, men pergolaen er tænkt at blive 4,6x5,9m. Der sidder allerede stolpesko i jorden ved bunken med belægningssten på det ene billede, så det er dem, vi skal forholde os til.
Sender med nogle billeder.

Taknemmelig for idéer til, hvordan man kan løse dette 🙂

• Garagevæg med to vinduer, flisebelagt terrasse, sort grill og stole. Byggematerialer og trailer ved siden af garagen.
  • Vindue i træbeklædt garagevæg med træramme og reflekterende glas, skygger af træer ses i vinduet.
  • Garagevæg med vindue og træbeklædning under en blå himmel. Vinkelvisning af huset og tag. Væggen skal bruges til at montere en pergola.
Du behøver jo ikke have en lang bærende bjælke heller. Du kan jo opdele den og lade den ”hoppe over vinduerne”.

Det er nok med et kraftigt bræt i panelen, som du fastgør med fire solide skruer.

S Småbrukaren sagde:
Du behøver jo ikke have en lang bærende bjælke heller. Du kan jo dele op den og lade den ”hoppe over vinduerne”.

Det er nok med en kraftig bræt i panelet som du fastgør med fire kraftige skruer.
Det har jeg også tænkt på. Jeg er nødt til at beregne lidt på, hvor de udgående regler vil ende først.
Sandsynligvis er man vel så heldig, at der kommer til at være en regel midt for et vindue, så skal jeg jo have bærende bjælken der?

Hvor bredt er vinduet?

Jeg kan forestille mig to tagspær på ydersiden med typisk c/c 40 og så hoppe over vinduet. Derefter c/c 80 frem til næste vindue og det samme på ydersiden af det fjerneste vindue fungerer rigtig godt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.