Har nyligt købt et fritidshus, og i stuen har de sat cirka 7-8 cm stenmørtel udenpå masonitskiver.
sidder som pokker på bjerget. går ikke at få løs, selvfølgelig går det men føler at jeg vil have en bedre løsning.
Fik så tippet at sætte skiverne op med PL600 lim hvilket skulle sidde rigtig godt.
er der nogen der har erfaring med dette?
sidder som pokker på bjerget. går ikke at få løs, selvfølgelig går det men føler at jeg vil have en bedre løsning.
Fik så tippet at sætte skiverne op med PL600 lim hvilket skulle sidde rigtig godt.
er der nogen der har erfaring med dette?
PL600 virker, men der går mange dyre tuber til. Gips limmer godt på gipsplader og puds og er billigt, hvis man køber 25kg sække, f.eks. https://www.byggmax.se/gjutning-och-husgrund/cement-och-bruk/gipsbruk-megaron-p07903 Fliseklæb ligger prismæssigt i midten.
Til en plade 90x240 går der ca. 11m limstrenge (4 vertikale + top og bund). En 300ml tube giver 6m streng på 10x5mm. Det bliver 2 tuber pr. plade. Du kan måske klare dig med mindre, hvis væggene er perfekt glatte, men 6 tuber til 12 plader lyder meget optimistisk.
ah tak for infoen, bliver at besøge maleren i morgen . så har jeg altså til 3 plader..
sjovt at folkene på byggmax er så kyndige. fik som svar
"1 tube rækker til cirka 6 plader"
så tænkte jeg njaa. så jeg køber 6 så måske jeg klarer mig.. suk
har 900 *2700 plader
sjovt at folkene på byggmax er så kyndige. fik som svar
"1 tube rækker til cirka 6 plader"
så tænkte jeg njaa. så jeg køber 6 så måske jeg klarer mig.. suk
har 900 *2700 plader
Klik her for at svare