379 læst ·
4 svar
379 læst
4 svar
Fastgøre gelænder? Midlertidig løsning med mindst mulig anstrengelse
Har et gelænder fra '67, der er skruet i beton, gennem årene har hullet til den midterste skrue udvidet sig, og den sidder nu løst. Det holdes på plads af de andre to. Kan jeg fylde hullet med noget, så jeg kan skrue skruen i, så den ikke vipper? Bange for at de andre to for enderne vil løsne sig.
Mine forudsætninger: inderligt træt af alt, hvad renovering hedder (det plejer at gå over) væggen er et overmalet vinyltapet, og alt for store indgreb med efterfølgende spartelmasse vil skille sig meget ud, men det må jeg måske bide i mig. Har fuldspartlet 80 kvm vinyltapet, må det brænde. Det er en massiv skrue boret direkte i betonen, og hullet er nu porøst og smuldrende. Kan jeg fylde det med noget og derefter skrue i igen? Helst noget enkelt, billigt, der gør, at det sidder mega fast, indtil jeg tager fat på at renovere trappen. Overvejer nogle gange glad at sætte ild til hele lortet, men desværre brænder beton ikke så godt.
Forslag? Hån?
Mine forudsætninger: inderligt træt af alt, hvad renovering hedder (det plejer at gå over) væggen er et overmalet vinyltapet, og alt for store indgreb med efterfølgende spartelmasse vil skille sig meget ud, men det må jeg måske bide i mig. Har fuldspartlet 80 kvm vinyltapet, må det brænde. Det er en massiv skrue boret direkte i betonen, og hullet er nu porøst og smuldrende. Kan jeg fylde det med noget og derefter skrue i igen? Helst noget enkelt, billigt, der gør, at det sidder mega fast, indtil jeg tager fat på at renovere trappen. Overvejer nogle gange glad at sætte ild til hele lortet, men desværre brænder beton ikke så godt.
Forslag? Hån?
Bygningsbevarer
· Norrahammar
· 105 indlæg
Dette er ikke rigtigt, men tryk lidt kemankare i hullet og sæt i skruen inden det stivner. Så kommer den ingen vegne siden.
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
· 6 405 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
- 6,405 indlæg
Du vil desværre blive skuffet over kemankare. For at det skal fungere, skal du tage rækværket ned, rengøre hullet og fjerne alt løst, blæse hullet rent i dybden og så bruge kemankare. Der er lav sandsynlighed for, at en genvej her vil gøre dig tilfreds.Vrana sagde:
Klik her for at svare