Endelig er det blevet tid til at lægge bjælkelaget til tilbygningen! Men hvordan fæster jeg det i den eksisterende væg på en god måde?
2 tommer spontet plankestamme med 34 mm isolering på, derfor regler på ydersiden... På grundmuren ligger, hvad jeg tror er syllen på 70 mm og ovenfor denne en 45x34 regel sømmet og så ca. 100 mm op til, hvor overkant gulvregel skal ende! Gulvreglerne er 45x220, spændvidde ca. 350 cm og ligger på grundmuren i den anden ende!

Skrue en 34x95 ovenfor og fæste bjælkesko i denne?

Udhugge og lægge op på eksisterende regel føles ikke muligt!? Kun 100 mm tilbage i højden og 34 mm underlag føles spinkelt!?
 
  • Byggelement med isolering og skrive på træbjælke, viser tallet 70 mm. Hugget gips og voksdug. Øverste del markeret som gulvregel.
En 34x95 blev det... Skruet med 6x80 skrue cc15 ind i plankvæggen bagved. Så bliver det bjælkesko i morgen med ankarskrue både i den nye og den gamle regel, måske når den ned, så der bliver to i remmen også...
Og så tænker jeg, at der bliver et par lange skruer gennem skoens bulthul også, så den fæstner direkte i plankvæggen også...
Ingen, der vil protestere i hvert fald? Endnu er der nogle timer til at ændre planen :)
Trævægskonstruktion med isolering og skruer i en plankevæg, klar til montering af bjælkesko, set i et renoveringsprojekt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.