eh, indså nu at billedet blev forkert. Den korrugerede pladen ligger på den anden led. Skal se om jeg lykkes med at tegne det rigtigt :)

Nu har jeg ikke læst alt.

Men selv havde jeg grundmalet 2 lag med en eller anden type af grundmaling til stål. På jobbet har vi 50my som standard for stål, der skal grundmales inden inklædning.

Og fastgørelsen havde jeg sat 4 stk. m12 stænger med hilti hit 70 til mursten. På hver side af bjælken. Svejsningen kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke kender den totale belastning på bjælken.

C
Cff sagde:
äh, indså nu at billedet blev forkert. Den korrugerede plade ligger på den anden led. Skal se om jeg lykkes med at tegne det rigtigt :)
OK, så tror jeg endelig, at jeg forstår, hvordan det skal se ud. Forvirringen opstod, fordi jeg misforstod, hvad der er op og ned på dit første billede.

Forudsat at bjælken er korrekt dimensioneret, er min eneste mening så den samme, som du selv påpegede, at vinkeljernet burde være svejset udenpå bjælken. Som det er nu, vil svejsningen skulle bære hele lasten. Havde jernet ligget udenpå, havde svejsesømmen kun haft til opgave at sørge for, at det ikke falder fra hinanden. Havde også valgt et jern med mindst samme materialetykkelse som bjælken, men måske er det sådan?

Diagram af en konstruktion med vinkeljern og svejsepunkter, viser piler angiver vægtbelastning. Diskuterer korrekt placering og svejsemetode for at sikre holdbarhed.

Senest redigeret:
Du tegner gode billeder!
Ja, det føles som om det største problem er, at vinkeljernene sidder på den forkerte side (og det på siden er jo skåret og svejset fast med en enkelt svejsesøm på ydersiden). De er også af tyndere dimension end selve bjælken.
Er det lige så stærkt, hvis jeg borer og skruer i stedet for at svejse (hvis jeg skærer de vinkeljern, der sidder nu, væk og sætter nye, der sidder korrekt)?

C
Cff sagde:
Du tegner gode billeder! Er det lige så stærkt, hvis jeg borer og skruer i stedet for at svejse (hvis jeg skærer de vinkeljern af, der sidder nu, og sætter nye på, som sidder rigtigt)?
Tak! Min opfattelse er, at det går lige så godt med skrue og møtrik i dette tilfælde! Det behøver ikke at være så stærkt, hvis bjælken hviler på vinkeljernet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.