304 læst ·
9 svar
304 læst
9 svar
Fästa bärlina - hitta reglar bakom träpanel
Jag ska fästa en bärlina på träpanelen men funderar lite över hur jag ska hitta reglarna. Har knackat lite på panelen men hör ingen skillnad.
Kan man anta att reglarna går ner under takstolarna (röda linjer) och ha det som utgångsläge, sen räkna cc 600 därifrån? Takstolarna har cc 1200 så det känns rimligt.
Eller är det troligare att det är reglat utifrån dörr/fönsterkarm (blåa linjer)?
Radhus byggt 76.
Kan man anta att reglarna går ner under takstolarna (röda linjer) och ha det som utgångsläge, sen räkna cc 600 därifrån? Takstolarna har cc 1200 så det känns rimligt.
Eller är det troligare att det är reglat utifrån dörr/fönsterkarm (blåa linjer)?
Radhus byggt 76.
Drog bort lite panel där jag trodde mig skulle hitta en regel - hittade då mer panel... har provborrat ca 10cm djup och det är luft överrallt. Lite otaggad på att riva allt för mycket panel.
Läkten gav inga ledtrådar heller, den verkar sitta fast med spikarna som den yttre panelen är fäst med.
Vad tänker vi? Fortsätta riva panel tills jag ser tecken på att läkten är fäst i nåt?
Läkten gav inga ledtrådar heller, den verkar sitta fast med spikarna som den yttre panelen är fäst med.
Vad tänker vi? Fortsätta riva panel tills jag ser tecken på att läkten är fäst i nåt?
Senest redigeret:
Renovatør
· Uppsala
· 2 175 indlæg
Blir till att köpa en längre borr då!
Klik her for at svare