34,737 læst ·
83 svar
35k læst
83 svar
Får ikke sengen op
To personer, sengen diagonalt lænet med den bløde side mod væggen/vinduet og så justere vinklen efterhånden. I svinget kan det være nødvendigt, at sengen løftes opret opad et stykke, løfter op den midt i taget altså, før I drejer den videre opad.
Ser slet ikke, hvordan det der skulle være umuligt at løse, har lykkedes mig at få både op og ned en 140-seng i en vindeltrappe, som var meget mere besværligt end det hjørne.
Ser slet ikke, hvordan det der skulle være umuligt at løse, har lykkedes mig at få både op og ned en 140-seng i en vindeltrappe, som var meget mere besværligt end det hjørne.
Har du prøvet at skrue stolpen løs? Du kan midlertidigt støtte trappen med reglar under trinene.H Hhallden sagde:
Er helt umuligt, at den ikke kan fås op der.
Stil den med liggefladen mod ydervæggen, vip den mod hjørnet i trappen med liggefladen stadig mod ydervæggen. Løft den lige op, når I er forbi kanten i loftet. Roter og bær op.
Stil den med liggefladen mod ydervæggen, vip den mod hjørnet i trappen med liggefladen stadig mod ydervæggen. Løft den lige op, når I er forbi kanten i loftet. Roter og bær op.
Let at mene på afstand, men det burde kunne lade sig gøre! Tjek vores smalle trappe. Der hvor du holder tommestokken på dit billede, dvs andet trin, har vi kun 180 cm til loftet (217 lofthøjde i underetagen). Ved parketgulvet deroppe nærmest trappens øverste trin har vi kun 170 cm til skråloftet ved vinduet. Dvs man skal virkelig dukke hovedet i vores trappe deroppe og dernede.
Vi fik præcis sådan en 120 seng op ad denne trappe, men det går kun én vej, og den skal drejes på en bestemt måde.
Vi fik præcis sådan en 120 seng op ad denne trappe, men det går kun én vej, og den skal drejes på en bestemt måde.
Jo men din trappe har større hul i bjælkelaget end TS.B BAv11 sagde:Let at synes på afstand, men det burde gå! Se vores smalle trappe. Der hvor du holder tommestokken på dit billede, dvs andet trin, har vi kun 180 cm til loftet (217 loftshøjde underetage). Ved parketten deroppe tættest på trappens øverste trin har vi kun 170 cm til skråloftet ved vinduet. Dvs man skal virkelig dukke hovedet i vores trappe deroppe og dernede.
Vi fik op en præcis sådan 120 seng i denne trappe, men det går kun én vej, og den skal drejes på en bestemt måde.
Har lignende trappe og havde samme problem med sengen, et almindeligt 100 cm bredt vindue på overetagen fungerede fint. Samme med sofaen forsøgte ikke engang, det ville bare blive en masse spartelarbejde
helt værdiløs trappe!
Selv jeg er klar til at sætte en skilling på at sengen får plads.
En gang var jeg dog med om en smallere trappe og en bredere seng. Da kappede jeg reglarna under sengen, og tog fjædrene ud der. Så foldede jeg helt enkelt sengen sammen, så den bare blev 1m lang men dobbelt så tyk. Så skruede jeg reglarna sammen med pladjern.
En gang var jeg dog med om en smallere trappe og en bredere seng. Da kappede jeg reglarna under sengen, og tog fjædrene ud der. Så foldede jeg helt enkelt sengen sammen, så den bare blev 1m lang men dobbelt så tyk. Så skruede jeg reglarna sammen med pladjern.