Hej!

Jeg er ved at ordne et tv-rum i kælderen. Et delprojekt var at flydespartle overfladen plan og forud for dette lagde jeg VP-rør ned for at trække højttalerkabler i. Jeg trak dem også op ad væggen og pudsede igen. Inden der blev flydespartlet, trak jeg almindelig FK igennem for at sikre, at det kunne trækkes igennem igen. Jeg havde et firma til at flydespartle, og efter det har jeg lagt et Jape ventgulv på.

I dag ville jeg færdiggøre rummet, og jeg var i gang med at trække højttalerkabler i VP-rørene, da jeg opdagede, at i et af rørene kunne FK-kablet ikke rokke sig. Med en træksnor har jeg konstateret, at præcis hvor der sad et samlestykke på VP-røret, er der stoppet. Om stoppet skyldes, at rørene er gledet fra hinanden, eller om der er lækket en masse spartelmasse ind, kan jeg ikke vurdere. Det føles som om, det er lækket ind ved et samlestykke (men jeg mener at huske, at jeg tapede alle), for jeg kommer omtrent til samme punkt med træksnoren fra de to retninger; hvis rørene er gledet fra hinanden, burde de være fulde af spartelmasse.

Er der noget at gøre? Jeg har prøvet at hælde eddike i røret og skubbe med træksnoren, men det var forgæves. Hvis jeg blæser i røret, er der stoppet.

• Synes
Jörgen63
  • Laddar…
Er det flydespartel i røret ser jeg ingen anden mulighed end at bryde op, hvor du tror stoppet er.

Okay tak. Desværre går det ikke, så der ligger et ventgolv + cellplast + parketgulv :(.

Lidt for sent at påpege, at du måske skulle have brugt flexslange og undgået samlingerne.

Der findes betonopløsere, som kan opløse mange cementbaserede produkter. Med meget held og endnu mere tålmodighed, så måske, måske kan du komme igennem stoppet.

Problemet er vel, hvis samlingen er gledet fra hinanden, så er det jo næsten lige meget, om man får renset rørene, det er slet ikke sikkert, at de ligger ved siden af hinanden længere

Hvilket ventileret gulv har du? Måske kan der trækkes kabler der?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.