Hej!
Skal installere brændeovn, og i byggetilladelsen kræves blandt andet en facadetegning, hvor jeg skaleret også tegner ind, hvordan skorstenen kommer til at stikke op af taget. Findes der en anden måde at måle på end at klatre på stige til toppen af gavlen? Føler mig helt novise (og forstår ikke, hvorfor alting skal være så besværligt hele tiden.. 🙄)
Vedhæfter billede af forslag til, hvordan en tegning kan se ud.
Skal installere brændeovn, og i byggetilladelsen kræves blandt andet en facadetegning, hvor jeg skaleret også tegner ind, hvordan skorstenen kommer til at stikke op af taget. Findes der en anden måde at måle på end at klatre på stige til toppen af gavlen? Føler mig helt novise (og forstår ikke, hvorfor alting skal være så besværligt hele tiden.. 🙄)
Vedhæfter billede af forslag til, hvordan en tegning kan se ud.
Tak for svar!H Hazze23 sagde:
Ifølge Eldabutikens ekspertise behøver den ikke længere gå over tagryggen, reglerne er blevet ændret..
Det blev forklaret fra bygningsnævnet, at det skal være en skalategning for at kunne vurdere, om reglerne følges. Det skal også vedlægges en tegning af, hvordan brændeovnen skal placeres inde samt en "kontrolplan". Nu har jeg bestilt brændeovnen og installation heldigvis, ellers havde jeg måske givet op, fordi det er så besværligt.
Klik her for at svare